Collserola integral

January 6, 2021
December 2020

near Sant Genís dels Agudells, Catalunya (España)

Interessant ruta que té com a punt de sortida l'aparcament dels vivers de Can Borni.
Travessem la carretera de Sant Cugat i arribem a l'aparcament de Coll Serola. Baixem per una bona pista que aviat deixem per seguir per una antiga i desdibuixada pista per on passa el PR-C 38. Aquesta pista torna a sortir a la pista principal prop del conjunt de Sant Medir per on passem. És un indret de visita obligada. Ara seguim baixant per una bona pista que ressegueix el Torrent de Sant Medir fins arribar a Can Borrell, masia que ofereix servei de restauració. Passem per davant d'aquest mas i tot seguit deixem la pista per iniciar un tècnic però molt bonic sender (senyalitzat com a PR-C 38) que després de pujar una mica planeja per dins d'un frondós bosc de pins i alzines fins arribar a les amagades restes del que havia estat l'ermita de Sant Vicenç del Bosc. El sender segueix ara paral·lel al Torrent de Can Gordi. Passem pel costat de les runes d'aquest mas i una mica més endavant creuem el torrent per un antic pont. Pugem una mica fins que sortim a la carretera de Sant Cugat que la seguim un curt tram en direcció a Barcelona.
Aviat la deixem per baixar per una bona pista a creuar la part superior de la riera de Can Bova. Pugem fins a Can Cases i arribem a l'inici de la urbanització de Les Planes de Vallvidrera. Passem per la plaça de la Creu d'en Blau i fem una ràpida baixada per uns carrers molt costeruts fins creuar la via del tren per un pont. Arribem a la urbanització de Can Sauró i tot seguit travessem la resclosa del petit pantà de Vallvidrera. És un indret força curiós. Resseguim la seva vora dreta i anem pujant passant per la font de l'Espinagosa fins que sortim a una urbanització que ens porta al Coll de l'Espinagosa.
Creuem la carretera i des d'aquest coll iniciem una pista que carenajant ens porta fins el turó de Sant Pere Màrtir on podem gaudir d'unes excel·lents panoràmiques sobre el baix Llobregat i part del Barcelonès.
Des d'aquest turó per un tècnic corriol baixem fins el mirador dels Xiprers ja al Passeig de les Aigües que seguim en direcció Bessós. Grans panoràmiques sobre Barcelona.
Davant nostre ens queda la torre de Collserola i el Tibidabo. Seguim aquest passeig pedalant plàcidament fins prop del funicular del Tibidabo. En aquest punt comencem la pujada cap a la Torre de Collserola passant per sota l'observatori Fabra.
Un cop a la Torre de Collserola seguim per l'empinada carretera que ens porta fins a dalt del Tibidabo on val la pena arribar-se al mirador sobre Barcelona.
Deixem el Tibidabo per la carretera d'accés. Quan s'acaben les edificacions baixem per un tècnic corriol que ens porta fins el Coll de la Vinassa i per un bonic sender anem a sortir molt a prop de l'aparcament dels vivers de Can Borni.
En definitiva una ruta molt interessant que combina senders ombrívols pel vessant nord amb unes bones pistes pel vessant sud que ofereixen unes grans panoràmiques sobre Barcelona.