Collsacabra: Tavertet-Pantà i Presa de Sau-Rupit-Tavertet

Photo ofCollsacabra: Tavertet-Pantà i Presa de Sau-Rupit-Tavertet Photo ofCollsacabra: Tavertet-Pantà i Presa de Sau-Rupit-Tavertet Photo ofCollsacabra: Tavertet-Pantà i Presa de Sau-Rupit-Tavertet

April 8, 2023
April 2023

near Tavertet, Catalunya (España)

*Atenció: el track entra dins l'aigua però no és una errada, sinó que quan vam fer la ruta, el pantà estava sec i es podia recórrer per terra*
Preciosa ruta que ens porta al Pantà de Sau, que malauradament, ofereix una panorànica molt trista, degut a la sequera. Sortim de l'Avenc cap a Tavertet, anem al final del poble on hi ha el mirador i de seguida agafem pista en descens. És un tram una mica complicat degut a les pedres i el risc de relliscades. La baixada és pronunciada i es requereix de certa tècnica per fer-la. Un cop passat aquest inconvenient, anem vorejant els cingles des de la seva base, donant tota la volta, cap al pantà. El sender ofereix unes vistes impressionants dels cingles i sobretot del Morro de l'Abella, que et queda just al davant. Finalment arribem al Pantà de Sau, sense aigua, una escena colpidora i trista. Després de recórrer tot el terreny de sorra i terra, que hauria de ser aigua, marxem cap a la Presa de Sau. Des de la presa, agafem la indicació a Rupit i fem uns quants quilòmetres de pujada moderada per pista. Anem seguint sempre direcció Rupit, on hi arribem per fer una birra. Des de Rupit, marxem per carretera fins al desviament de Tavertet, pugem pel Perer, Mas Rajols i la carretereta dels cingles de l'Avenc.