Photo ofCollsacabra: Tavertet-Miradors espectaculars-Cantonigros-La Rocallarga 100 Cims (1.187m) Photo ofCollsacabra: Tavertet-Miradors espectaculars-Cantonigros-La Rocallarga 100 Cims (1.187m) Photo ofCollsacabra: Tavertet-Miradors espectaculars-Cantonigros-La Rocallarga 100 Cims (1.187m)

2089
April 9, 2023
April 2023

near Tavertet, Catalunya (España)

Ruta una mica complicada en alguns trams, ja que el track és de 2013 i alguns camins s'han perdut. Sortim de l'Avenc cap a Tavertet. El primer enrenou comença ja a Tavertet, trobant-nos el camí tallat per una granja, i hem d'agafar les indicacions del Molí Bernat, camí que hem fet peu a terra. Per anar a buscar la carretera, el sender es perd i ens ha costat una mica trobar alternatives. Un cop a la carretera, ens aturem al Mirador del Collsacabra per admirar els cingles. Continuem carretera fins al desviament del pàrquing Morro de l'Abella per agafar un camí una mica trencat, que ens porta a la masia El Noguer. Aquí sí ja trobem una pista, que ens ofereix un panorama excepcional, amb vistes úniques als cingles i el Morro de l'Abella. Continuem cap amunt i arribem a un mirador brutal, on es divisen altre cop els cingles i el pantà de Sau. La panoràmica és excepcional. Anem seguint track fins arribar a la carretera, que travessem per agafar un sender molt abandonat, ple de bardisses i esbarzers. En una estona arribem a la Balma del Castell de la Fossa, excepcional. Per arribar-hi, deixem les bicis al pla i baixem a peu. Val molt la pena, és brutal. A partir d'aquí es va fent, però hem trobat alguns trams complexes, com fer-nos travessar un camp de vaques, tancat amb filat, enlloc de seguir el camí lògic, o abans d'arribar a Rocallarga, on s'ha d'aixecar la bici per passar un pas estret. Després de Rocallarga també hem tingut una estona de complicació ja que el track marca un camí que ja no existeix. La baixada fins a l'Avenc és de forta pendent i molt pedragosa.
La ruta val molt la pena per les meravelloses vistes que ofereix, però en alguns trams es requereix de certa tècnica per superar trams dificultosos com corriols amb pedres, bardisses, etc.