Photo ofColl de Condreu - Rupit per Castellet i Salt del Sallent - Rajols - Pruit - Coll de Condreu per la Salut i Armadans Photo ofColl de Condreu - Rupit per Castellet i Salt del Sallent - Rajols - Pruit - Coll de Condreu per la Salut i Armadans Photo ofColl de Condreu - Rupit per Castellet i Salt del Sallent - Rajols - Pruit - Coll de Condreu per la Salut i Armadans

January 20, 2024
January 2024

near les Planes d'Hostoles, Catalunya (España)

Ruta circular curteta però força entretinguda per pistes, corriols, prats i asfalt. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Sortida un matí d'hivern una mica fred des de Coll de Condreu, després d'un dia de plugim. Baixada fins Susqueda per enllaçar amb la pista que, passant arran de cingle, puja fins Castellet poc després de Can Miquel de la Cinglera. Se segueix camí fins el torrent de Gravet, on es pren la pista que porta fins el salt del Sallent.

Es continua fins trobar la pista asfaltada que puja de Vilanova de Sau, i es pren en direcció a Rupit. Es travessa el poble, es travessa la riera pel pont nou dels tres ulls i es puja fins el mirador del Soler, on hi ha una bona vista del poble i l'agullola.

Se segueix la pista fins enllaçar la ruta BTT4 que porta fins Rajols. Aquí hi ha alguns trossos una mica tècnics. A mida que es va pujant a Rajols, a partir dels 1.000 metres, la vora del camí està una mica enfarinada del que queda de la nevadeta d'ahir.

Després de Rajols, baixada per la pista asfaltada que porta a la carretera d'Olot a Vic, que se segueix durant uns dos quilòmetres i mig, per prendre el trencant de Pruit al revolt abans del de Rupit. Aquesta ruta hi arriba per camí i corriols de terra, una mica bruts i perdedors. Sort que es veu l'edifici de Sant Andreu de Pruit que va marcant la direcció.

Després de Pruit, camí de terra fins la carretera de la Devesa a Falgars d'en Bas, on s'hi arriba a tocar del Coll. Abans d'arribar-hi es pren una de les pistes que porten fins La Salut, aquesta passant pel coll de Pruit (és molt més còmoda la que surt directament des del Coll). Aquí el track s'enfila pel coll de Pruit, on hi ha una vista molt maca del Puigsacalm i el Pirineu. La baixada fins trobar el camí de la Salut està força brut i embardissat.

Ja a la pista de la Salut, deixem a la dreta l'estany del Coll, la Salut a l'esquerra, i després dels collets de l'Arç i l'Aire es travessa el Pla d'Armadans, el sostre de la ruta, on es torna a trobar una mica de neu ja gairebé fosa, fonent-se, per deixar les Roques Encantades a l'esquerra i prendre la pista de baixada que passa per davant d'Armadans i baixa fins el Coll de Condreu.

Ruta amb vistes precioses, una mica més de mal fet del que havia previst per l'estat dels corriols que he triat. Sembla més fàcil de fer en sentit contrari. He hagut de baixar unes quantes vegades de la bici per obrir i tancar tanques i filats, i en els trossos una mica embardissats.