Clariana-Castellet-Torrelletes-Moja-Sant Miquèl d'Olèrdola-Parc del Foix-Pantà del Foix

November 22, 2021
November 2021

near La Gornal, Catalunya (España)

Ruta de dissabte per a recòrrer un territori que tenia poc tocat amb la btt (tan sols alguna passada pel pantà del Foix camí de Vilanova).

Portem, bàsicament, un track de wikiloc de 2011, que diu que era d'una cursa que es feia per aquí abans del 2010, amb alguna modificació en base a d'altres rutes que he vist més recents.

Sortint de l'ermita de Clariana, on es pot aparcar molt bé, la ruta surt en baixada ja fent alguns senders molt fàcils cap a Castellet, on arribem amb un petit tram de carretera i anem fins al mirador sobre el pantà pera fer la foto de rigor.

A partir d'aquí ja comença una zona de senders dins del bosc on destaca un sender en pujada sobre roca, una mica tècnic. Això s'assembla molt als boscos de Tarragona, comenta algun company encertadament.

Fins al Castell de Penyafort es va fent aquest tipus de terreny entretingut. Però aquí comença la part menys atractiva de la ruta, que coincideix amb el que seria el final i l'inicia de la cursa esmentada. Es tracta de camins asfaltats, pas per nuclis de població, per davant la cimentera de Vilafranca, pels vials al costat de la línia del TAV... fins a Moja, on ens acostem al Superbar (la decoració fa justícia al nom) a fer un café pq. hi ha qui ha dormit molt poc aquesta nit....

Poc després de Moja, al la Mare de Déu de Penyalfel, després d'aquests 10 km ràpids però avorrits, enfilem ja per senders altre cop principalment en pujada, cap a Sant Miquel d'Olèrdola, on parem a esmorzar al Restaurant el Conill, una casa de pagès amb solera, pel que es veu en la seva estructura i decoració (bon servei i molt bona relació qualitat/preu).

Des de Sant Miquel, anem tirant cap al Castell d'Olèrdola i el Parc del Foix per incomptables senders, destacant sempre els trams de pujada. Quan coronem el punt més alt de la ruta, sí que fem una molt bona trialera de baixada, però la resta de la baixada fins al Pantà del Foix és més per pista i algun tram de sender mes aviat plaer o en pujada,

Al Pantà del Foix trobem el seu conegut sender planer que el voreja i el recorrem quasi tot, per anar a buscar la darrera pujada del dia, que resultat ser un sender d'un km o més pit amunt a una mitjana sobre el 10%.... Sort de l'ebike.. I un cop a dalt, uns trams més de senders molt divertits que ja ens deixen al punt d'inic de la ruta

En resum, una ruta que, aviso, és més dura del que indica el seu desnivell positiu i que ja he vist que el proper cop que hi tornem la farem diferent perque hi ha trialeres que es poden fer enlloc de baixar per pista i, sobretot, perquè evitarem en la mesura del possible el tram avorrit i planer entre el castell de Penyafort i Moja- Tanmateix la ruta, tal i com l'hem feta, ens ha agradat prou en el seu conjunt (malgrat els km de "torna" esmentats)

Val a dir que és la ruta en la que he hagut de tirar més de trail i turbo des que tinc l'ebike, per tal de superar els comentats corriols de pujada, sovint amb força arrels i roca i que avui fins a mig matí estaven força humits