Cingles de Vallcebre i volta a la serra d'Ensija

Photo ofCingles de Vallcebre i volta a la serra d'Ensija Photo ofCingles de Vallcebre i volta a la serra d'Ensija Photo ofCingles de Vallcebre i volta a la serra d'Ensija

May 1, 2023
April 2023

near Vallcebre, Catalunya (España)

Ruta circular amb sortida al centre d'interpretació de dinosaures de Fumanya. El primer tram de la ruta ressegueix tota la llarga cinglera dels Cingles de Vallcebre fins arribar a la Foradada, un estret engorjat que es supera per una bona palanca.
Es puja a Vallcebre i per una costeruda pista es continua pujant fins al coll de Pradell. Llavors es ressegueix per una carretera asfaltada tot el vessant nord de la serra d'Ensija i seguint una bona pista s'arriba a El Portet.
Per un baixador força pedregós i més endavant per una bona pista s'arriba a la clotada de la Font del Pi des d'on es té una bona panoràmica de l'espectacular Roca Gran de Ferrús.
Es torna a pujar fins a La Bruixa on hi ha una cruïlla de pistes. Seguim per la superior que ens porta al pla de la Creu de Fumanya i finalment per unes bones pistes i un curt tram de carretera arribem de nou al punt de sortida.
En resum, es tracta d'una interessant i molt panoràmica ruta a l'entorn de la serra d'Ensija que combina força trams de sender amb pistes, en general, en força bon estat.