Cims de Fontpedrós, el Pic Negre de Claror, el Monturull, i Estanys de la Pera

Photo ofCims de Fontpedrós, el Pic Negre de Claror, el Monturull, i Estanys de la Pera Photo ofCims de Fontpedrós, el Pic Negre de Claror, el Monturull, i Estanys de la Pera Photo ofCims de Fontpedrós, el Pic Negre de Claror, el Monturull, i Estanys de la Pera

Experts only
October 29, 2021
October 2021

near Arànser, Catalunya (España)

Cap a finals d'octubre tot aprofitant una llarga finestra de temps anticiclònic fem aquesta magnifica ruta que segurament serà el comiat de la temporada d'alta muntanya del 2021. Es tracta d'un recorregut amb l'objectiu d'assolir els pics del Fontpedrós, el pic Negre de Claror, el pic Negre d'Urgell i el pic de Monturull anomenat a Andorra la Torre dels Soldats, i finalment baixar als Estanys de la Pera i tornada cap a l'estació d'esquí nòrdic d'Arànser, lloc on hem començat.
La recomanem fer-la amb e-bike. Amb tracció normal també es factible però només per els que no els importa carretejar la bici en bastants més llocs.
La primera part de la ruta passa per el Pla de Llet i el coll de la Font d'Aristot per bons camins en general.
La ascensió al Fontpedrós és curta per una estreta pista amb molt mal estat i forta pendent que ens obligarà a trams empènyer la bici (alguna del 28%) Sortint del bosc podem ja pedalar. Al pic Negre es puja per pista però amb pendents molt pronunciades (fins el 23%) Al Monturull s'hi arriba per un sender en general ciclable depenent de les habilitats de cadascú, travessant alguna petita tartera i amb algun tram a peu.
Al principi de la baixada del Monturull cal baixar de les bicis ja que les e-bikes fan notar els seu pes... cal posar un xic d'atenció, és un tros on cal preservar la integritat nostra i la de les bicis... seguidament carenegem ja per bon camí i per un bonic i tècnic sender baixem als estanys de la Pera. Des d'aquí la tornada és ràpida cap al lloc d'on hem sortit.
Total una espectacular ruta d'alta muntanya dins un marc grandiós e incomparable de gran bellesa, on cal una gran dosi de resistència i una bona tècnica. A pesar del intens esforç ha valgut la pena i la havem gaudit plenament. Memorable!
Cal remarcar que es tracta d'una ruta d'alt nivell que transcorre gairebé quasi sempre entre els 2000 i 2800 metres d'alçada, on també cal tenir en compte la meteorologia evitant els dies amb boira, ventades o de mal temps.