Celrà - Medinyà - Palol de Revardit - Borgonyà - Medinyà - Celrà

Photo ofCelrà - Medinyà - Palol de Revardit - Borgonyà - Medinyà - Celrà Photo ofCelrà - Medinyà - Palol de Revardit - Borgonyà - Medinyà - Celrà Photo ofCelrà - Medinyà - Palol de Revardit - Borgonyà - Medinyà - Celrà

October 27, 2019
October 2019

near Celrà, Catalunya (España)

Celrà - Medinyà - Palol de Revardit - Borgonyà - Medinyà - Celrà
———————————————————
Avui ruta cap el Pla de l'Estany, sobretot pels diferents pobles del municipi de Cornellà de Terri i resseguint en moltes ocasions el riu Terri, afluent del Ter.
Començo a Celrà, cap el pla a cercar el passallís provisional entre els termes municipals de Bordils i Cervià de Ter. Avui està molt enfangat i ple d'aigua aquests camins de la llera del Ter. Segueixo la ruta del Ter de la riba dreta cap a Medinyà. Seguiu be la ruta que l'objectiu es creuar per sota la N-II i la autopista A-7, just pel costat del Terri, que ja acaba el seu curs desembocant a prop, al riuTer. També està molt enfangat però es pot passar.... Continuant , zona rural entre camps i petits boscos, s'arriba a l'església enrunada de Sant Joaquim d'Olivars. Segueixo, passo per Sant Andreu del Terri (poble del municipi de Cornellà de Terri, amb l'església romànica i un pont medieval al costat sobre el riu Terri), continuo sense parar, i molt a prop passo pel mig de Ravós del Terri (també poble del municipi de Cornellà de Terri), dalt d'un cim a la dreta del riu Terri. Hi ha un castell convertit en masia i la seva antiga capella, ara és l'església parroquial del poble. Temple romànic, dedicada a Sant Cugat. Camps, boscos i passo per sobre la autovia C-66 de Sant Julià de Ramis a Banyoles, cap a la carretera de Camós, però la deixo de seguida cap a la dreta per un camí entre boscos i camps ... fins arribar al polígon industrial de Pont-Xetmar de Cornellà de Terri. Ara s'ha de passar una altra vegada a l'altra costat de la C-66 i ja som a Borgonyà. És una població del municipi de Cornellà de Terri, a la vora esquerra del riu Terri. Avui el riu va molt ple ! Aquí comença una tram arreglat per passar-hi a peu i en bicicleta circulant al costat del riu Terri. Molt maco. Arribo Sords (poble del municipi de Cornellà de Terri), a l'església de Sant Esteve i al costat, sobre el riu, el pont medieval (segles XIII-XIV) de tres arcs de mig punt (veure fotografies adjuntes). Passo al costat dret del riu, i cap a Prades de Terri (un altre veïnat de Cornellà de Terri) i cap a Medinyà. S'arriba a la zona del castell i cap avall, creuant la N-II (en compte!) i camp a cercar la ruta del Ter per la riba esquerra fins a l'alçada de Cervià de Ter, atravesso el riu pel passallís provisional i cap a Celrà.