Photo ofCelrà - Cervià de Ter - Viladasens - Fellines - Vilafreser - Perles - Cervià de Ter - Celrà Photo ofCelrà - Cervià de Ter - Viladasens - Fellines - Vilafreser - Perles - Cervià de Ter - Celrà Photo ofCelrà - Cervià de Ter - Viladasens - Fellines - Vilafreser - Perles - Cervià de Ter - Celrà

October 20, 2019
October 2019

near Celrà, Catalunya (España)

Celrà - Cervià de Ter - Viladesens - Fellines - Vilafreser - Perles - Cervià de Ter - Celrà

___________________________________________________________________________________

Ruta fàcil, però ens hem saltat un troç perquè m'he equivocat de camí entre Perles i Medinyà.

Sortim de Celrà cap el pla per creuar el riu Ter cap a Cervià de Ter, per la passera provisional. Un cop a Cervià pugem pel carrer del castell cap a Viladasens. Avui, és la festa major de Viladasens (patró: Sant Vicenç, aquest any es celebra els dies 19 i 20 d'octubre). L'església parroquial, dedicada al patró del poble, és de grans dimensions i pràcticament un edifici barroc, si bé conserva parts de l'edifici romànic original integrades a l'edifici actual. Han acabat l'ofici solemne i ara estant tocant sardanes a la pista (la Cobla Cervianenca).
Continuem. Anem cap a Fellines i tot seguit cap a Vilafreser. Quatre cases i l'església dedicada a Sant Sadurní. Sortim del poble i abaix, a la vall, enmig d’un camp, a prop de la carretera que condueix al veinat de Perles, s'hi troba "La Torre de Vilafreser".. Les seves dimensions són de 5 x 5’5 metres de costat i 18 d’alçària, amb construccions modernes adossades als seus murs. Té espitlleres i diverses finestres tipíques d’aquestes construccions. Les seves característiques fan pensar que era una torre senyorial construïda en l’època tardana del romànic, cap al segle XIII.
Passem per Perles sense aturar-nos ... el cel està molt negre, ple de castells de nuvols i al fons cap a Rocacorba ja hi plou. Tenim la mala sort que errem en el camí que voliem fer ... arribar fins a Medinyà per continuar per la ruta del Ter vorejant la riba esquerra del riu Ter fins a Cervià de Ter. Era el camí de la dreta i hem agafat el de l'esquerra !! que ens ha portat fins a la N-II . L'hem seguida amb recança fins el trencant de Cervià de Ter fins que hem retrobat la ruta del Ter. I hem tornat a Celrà pel mateix lloc per on hem vingut.
Si feu aquesta ruta en comte despres de Perles us endinsareu a un bosc molt maco i quan comenci la pujada heu d’agafar el trencant cap a la dreta cap a Medinyà ... arribareu al castell i cal atravessar la N-II, passar per sobre el pont de l'autopista E-15 i cercar la ruta del Ter i cap a Cervià de Ter!!