Castellfollit - Montagut - Tortellà - Llierca

Photo ofCastellfollit - Montagut - Tortellà - Llierca Photo ofCastellfollit - Montagut - Tortellà - Llierca Photo ofCastellfollit - Montagut - Tortellà - Llierca

October 9, 2022
October 2022

near Castellfollit de la Roca, Catalunya (España)

Una preciosa ruta per la Garrotxa, amb muntanya, boscos encantadors, ponts medievals, grans prats i camps, pobles amb encant i vistes fantàstiques.
Aquesta es la proposta, he qualificat la ruta de fàcil perquè el 95 % realment ho es però hi ha algun enllaç per carretera amb poc transit però s’ ha de vigilar, i el pas pel pont de Llierca pot ser complicat, son dos petits trams de 25 i de 50 metres de pujada, bastant tècnics en que la pendent i les pedres ens faran baixar i empènyer la bici si no hi tenim una mica de pràctica, en qualsevol cas crec que l’ esforç que suposa compensa de llarg la visita i el pas pel pont.
Comencem a l’ aparcament de l’ Hostal Mont Rock i agafem la carretera que passa per darrera i a uns 300 metres una pista a la dreta de la carretera ens comença a enfilar, la pujada hi es però el bon estat de la pista en força trams pavimentada la fan molt fàcil de fer, el bosc pel que anem passant, no se si per l’ humitat del dia o la vegetació l’ he trobat un bosc molt i molt maco i quan encara t’ estàs meravellant de l’ entorn, arribes a dalt, al castell i ermita del Cos.
Es un lloc fantàstic, una ermita a la cinglera guardada per les restes d’ un castell amb la seva torre acabada de recuperar i que permet pujar-hi a dalt, la vista no te preu.
La baixada per la carretera a Montagut es tota asfaltada i la fem en un moment, això si, seguint gaudint del bosc que deixarem just a l’ entrada de Montagut.
Una volta per el centre de Montagut i la seva església dedicada a Sant Pere i sortim per la carretera de Sadernes de la que en fem uns 3 quilometres fins arribar a pont de Llierca, un pont espectacular de 28 metres d’ alçada en un sol arc i que es té constància del seu us almenys des del segle XIV.
Passar pel pont i continuar el trac, es el punt mes tècnic del recorregut, el vaig fer empenyent perquè anava sol i el terra era molt humit, es qüestió de mirar-s’ho be i posar-hi ganes, es un tram curt, no mes de 50 mts. l’ altre opció es desfer camí fins a Montagut i enfilar directament a Tortellà.
Si continuem, el bosc a l’ esquerra i camps de conreu a la dreta ens porten fins a Tortellà, una volta pel poble i sortim per la mateixa direcció en que hem entrat. Aquest tram fins a Llierca passa pel mig de camps que permeten tot el que acabem de fer doncs estem una plana una mica enlairada que ofereix unes vistes precioses.
Un tros de carretera ens acosta al camí que transcorre en paral·lel al riu Fluvià fins a arribar a Sant Jaume de Llierca. Travessem l’ A26 per dalt que la seguim fins a trobar un pas inferior que ens torna a acostar al Fluvià, passem per sota el pont que arrenca a la sortida dels túnels de Castellfollit amb una alçada que impressiona i una pista que ressegueix el riu ens acosta ben be a sota la cinglera basàltica de Castellfollit, un tros de corriol un pel estret però sense complicacions porta a la passarel·la mirador que permet travessar el riu i arribar al punt d’ inici.