Etapa 2 - Pedales de Granada: Capileira- Cádiar- Laroles

Photo ofEtapa 2 - Pedales de Granada: Capileira- Cádiar- Laroles Photo ofEtapa 2 - Pedales de Granada: Capileira- Cádiar- Laroles Photo ofEtapa 2 - Pedales de Granada: Capileira- Cádiar- Laroles

Very difficult
June 29, 2023
June 2023

near Capileira, Andalucía (España)

Etapa 2 - Pedales de Granada: Capileira - Cádiar - Laroles

Etapa llarga, dos etapes en una.
Sortim de Capileira i pugem fins al Mirador del Ángel i agafem la pista de la dreta.
Travessem el rio Bermejo un profund barranc que paga la pena veure.
La pista continua fins arribar al Barranco de la Bina, més o menys al km 15, on hem de travessar-ho, el tros de pista a desaparegut per aiguats i s'ha d'empènyer la bici fins tornar a trobar la pista.
Segueixo la pista fins a arribar al pobre de Trevélez que surto justament a heliport on hi trobo una font amb aigua. Altres vam baixar per una trialera que anava tallant la pista i que baixen directament al poble, que surten al km 17.
* A un km de sortir de Trevélez per carretera s'agafa un sender (km 24) per l'esquerra on s'ha d'empènyer força la bici, el tram és fa molt cansat, sobretot per a les bicis elèctriques, hi ha bastants ressalts a superar fins que de cop arribem una esplanada (+/- 2 km) on surt una bona pista que ens ens baixa fins a Juviles. Alguns agafen una trialera que va tallant la pista.

* De Juviles a Tímar, amb bici elèctrica, és un mal son, com a mínim per a mi, sort dels companys de grup i de la seva ajuda, és el GR 7, que per un tram de bo la resta són de molta pedra solta, molts graons de pedra i forts pendents, de camí desfet fins a Tímar, és poc més d'un km, però entre la calor i el mal camí va ser molt lent.
De Tímar a Càdiar per carretera on van dinar al bar El Cadi, molt recomanable.
De Càdiar a Yátor anem per una pista que passa prop del cementiri iper "El Atajillo" que Déu-n'hi-do, que de nu s'ha d'empènyer la bici una tram, travessem la carretera principal i arribem al poble.
Al poble de Yegen decidim fer el darrer tram fins a Laroles per la carretera secundària

Nota: De Juviles a Càdiar es pot estalviar passar per el GR7- després de 4 km surt una pista tot just després del cementiri a la dreta que porta Càdiar, és una alternativa no l'he fet però es pot tenir en compte

Mirador del Àngel

PictographRiver Altitude 5,735 ft
Photo ofRío Bermejo i fotos del barranc de Bani Photo ofRío Bermejo i fotos del barranc de Bani Photo ofRío Bermejo i fotos del barranc de Bani