Photo ofCantallops - Requesens - La Tanyareda - Volta al Puigneulós - Xalet de l'Albera - L'avió - Cantallops Photo ofCantallops - Requesens - La Tanyareda - Volta al Puigneulós - Xalet de l'Albera - L'avió - Cantallops Photo ofCantallops - Requesens - La Tanyareda - Volta al Puigneulós - Xalet de l'Albera - L'avió - Cantallops

September 28, 2022
September 2022

near Cantallops, Catalunya (España)

Volta circular, 4/5 pistes i corriols i 1/5 asfalt, aproximadament. L'he etiquetat difícil perquè a partir dels 800 m. d'alçada aproximadament hi ha cada vegada més trams no ciclables.

Sortida de Cantallops per pista de terra en molt bones condicions, en direcció al coll de les Parets, on es pren la pista que porta fins el castell de Requesens.

Des del castell es pren la pista que puja fins sota del Roc Colom, on comença una fageda que acompanya fins el cim de la carena, on hi ha la tanca de la frontera. A partir d'aquest punt cada vegada hi ha més trossos complicats: tolls d'aigua i fang que ocupen tot el camí, arbres grans caiguts que cal passar-hi pel damunt, molta pedra i, a mida que es puja, cada vegada hi ha més bardissa. El darrer quilòmetre de pujada no és ciclable, està molt embardissat, cal anar amb la bicicleta al cantó traient les bardisses del carenat i els pinyons.

S'arriba a la carena a tocar del Puig Pregon. El camí al començament no està definit i és molt perdedor, i cal trobar la millor alternativa passant la tanca de la frontera en els llocs on hi ha obertures. Quan s'arriba al refugi de la Tanyareda el camí ja està més ben dibuixat per la zona francesa. Aviat es converteix en pista de terra, que dona la volta al Puigneulós fins arribar a la carretera asfaltada que puja des de Sant Martí de l'Albera.

A uns vuit quilòmetres més avall del "Xalet de l'Albera" hi ha la pista de terra que porta fins el castell de Requesens, passant primer per l'avió Douglas DC6 accidentat el 1986, i més endavant pel poble de Requesens.

A partir del castell, tot baixada amb una pista molt ben conservada, fins a Cantallops.

Una sortida molt maca, amb uns paisatges magnífics. Però amb un tram en pujada no ciclable que s'ha fet molt llarg.

PictographMonument Altitude 817 ft

PictographMonument Altitude 2,210 ft

• Photo of petralata
    petralata Apr 17, 2023

Per on vosaltres vau pujar nosaltres hi vam baixar, però fa trenta anys daixò. Vam baixar des de la punta del Puig Neulós, per la carena, fins on vau travessar la línea de frontera. Era molt mal camí, però no estava embardissat com es veu a les fotos. Volia tornar-la a fer, però crec que ens ho saltarem.

• Photo of El Verd
    El Verd Apr 17, 2023

Realment... mira que és una ruta preciosa, però aquest quilòmetre final de pujada fins la tanca de la frontera és per patir-hi, si ningú no ho ha netejat una mica, o no hi ha passat força gent per obrir més pas. I més amb l'elèctrica, que en molts trossos no pots anar-hi ni al damunt ni al cantó i costa més d'apretar. De fet per això vaig penjar la foto, que ningú hi pugés enganyat. Sort, si la fas.