Can Bundància(Oix), Llongarriu, Sant Feliu del Bac, Hostal de la Vall del Bac.

Photo ofCan Bundància(Oix), Llongarriu, Sant Feliu del Bac, Hostal de la Vall del Bac. Photo ofCan Bundància(Oix), Llongarriu, Sant Feliu del Bac, Hostal de la Vall del Bac. Photo ofCan Bundància(Oix), Llongarriu, Sant Feliu del Bac, Hostal de la Vall del Bac.

February 20, 2024
February 2024

near Castellfollit de la Roca, Catalunya (España)

Feta el 20-02-24 amb massa bon temps per l'època.

Seguiem la ruta de "Les 15 esglésies romàniques de la Vall de Bianya (I)" de Naim i de moderada res.
Hem pujat a la Torre de Canadell i hem seguit fins a l'Ermita de la Mare de Déu dels Àngels de Llongarriu pasant un petit corriol tècnic i un esglaó a peu desprès del Coll de Les Barqueres. Pensavem que aquest seria el petit tram a peu descrit per ell.

Pero no. Seguim la ruta i ens porta fins a l'Ermita de Sant Feliu del Bac amb bones pistes. A partir d'aquí i fins arribar a la carretera de la Vall del Bac que ve de Sant Pau de Seguries és un martiri de corriols inpracticables que si és una bici lleugera la pots portar a coll però si és una més pesada com les elèctriques, encara que siguin lleugeres com les nostres, et fas un far de patir i d'empenyer-les. És millor continua per la pista bona fins al Coll de Capsacosta i anar cap a Sant Pau per tombar a la dreta i agafar la carretera de la Vall del Bac des d'allà.

El primer tram dolent també es pot estalviar tombant a l'esquerra al Coll de les Barqueres que sembla una pista millor fins arribar a Llongarriu.

Salut i bones rutes.

Ruta circular des de Castellfollit de la Roca passant per:
- Torre Canadell (4.2 km)
- Coll de Vivers (6.1 km)
- Castellar De La Muntanya (8.7 km)
- Coll de les Barqueres (13.0 km)
- Ermita de Llongarriu (14.6 km)
- Ermita de Sant Feliu del Bac (18.9 km)
- Pont de Porreres (23.4 km)
- Pont de Llongarriu (25.2 km)
- Font de l'Hostal del Bac (26.1 km)
- Collet De Colldecarrera (27.1 km)