Camprodon-Pardines-Ribes-Camprodon(Circular serra cavallera)

Photo ofCamprodon-Pardines-Ribes-Camprodon(Circular serra cavallera) Photo ofCamprodon-Pardines-Ribes-Camprodon(Circular serra cavallera) Photo ofCamprodon-Pardines-Ribes-Camprodon(Circular serra cavallera)

June 30, 2022
June 2022

near Camprodon, Catalunya (España)

Ruta circular per la serra Cavallera. Sortim de la Farga a tocar de Camprodon i travessem Camprodon, tot seguit ens dirigim cap a Llanars per un camí lateral a la carreta. Travessem el poble i després de fer uns cinc-cents metres per carretera girem a l'esquerra direcció a la Roca, un petit poble enfilat a dalt d'un rocam amb les runes -visitables- d'un castell al damunt. Continuem fent camí cap a Abella, on hi han unes rampes que fan suar de valent. Sortim d'Abella pel camí de la Collada Verda, abans d'arribar a la Collada Verda trobem el refugi forestal de Pla de Satlla A partir d'aquest punt el camí va baixant cap a Pardines i després fins a ribes de Freser. Creuem tot el poble per anar a la carretera de Bruguera que es va guanyant altura de mica en mica. Deixen Bruguera enrere i seguim el nostre camí cap al Coll de Jou. Abans d'arribar al coll podem aturar-nos al mirador del Taga on hi ha unes vistes fantàstiques de la vall de Ribes i la collada de Tossa. A partir del coll el camí va baixant, passem per una corba molt tancada que posa "Camí en mal estat" (veieu foto), pero crec que no n'hi a per tant, passem per Sant Martí d'Ogassa i arribem a l'encreuament que a la dreta ens menaria cap a Ogassa, nosaltres continuem recta direcció Sant Mart Surroca i més enllà el pla d'en Plata on hi ha una bassa que rep el mateix nom. Un punt curiós del recorregut es troba abans d'arribar a Cavallera, es tracta d'un punt on coincideixen el meridià verd i el meridià de París, i podem veure un plafó informatiu on ho explica http://museugeologic.blogspot.com/2014/01/b-amoros-el-mesurament-del-meridia-als.html. Per acabar la ruta d'avui només falta acabar de fer la baixada i arribar al punt de sortida. Val a dir que el tram de Ribes fins a Camprodon és tot emporlanat o asfaltat. Una ruta per conèixer una mica la serra Cavallera. Bona pedalada.