camprodon-fonts-fontrrubi-mollo-espinavell-collada fonda-llanars

November 20, 2022
November 2022

near Camprodon, Catalunya (España)

Aquest track es copia del https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/btt-camprodon-mollo-espinavell-collada-fonda-llanars-camprodon-7091136 però modificat en dos punts problemàtics en especial perquè es fet el anys 2014.
Deixem el cotxe a Camprodon, pàrquing al c/ Espinalba.
Iniciem la a Camprodon i visitant unes sis fonts i el monument al excursionista Cèsar August a prop de la pista asfaltada, que segueix cap Font-rubí, per camins i algun corriol de bon fer baixem cap el camí de la retirada i Molló, cementiri i al arribar a Can Freixe hi ha un rètol de prohibit passar al davant de la casa per lo que i seguin el track passem per darrera on hi ha vedells i en surt una senyora per la finestra que ens va tractar de tot a pesar de que ja havíem optat per passar per sota el filat i no molestar els vedells. Ja he modificat el track i es te que passar per davant de la casa encara qui hi hagi el rètol de prohibit. D’aquí cap a Espinavell per carretera, pugem per bona pista fins a la collada fonda uns 700m de desnivell en 10km.
Baixem seguint la carena que hi ha entre el Puig de Sistra i el de les Agudes. Deixem la pista que baixa a Setcases per travessar la carena. Aquí comença un corriol poc marcat, en el track que seguim que es del 2014 i ara ja es molt difícil de passar ja que els pins son grans i tenim que anar bons trossos amb el peu al terra i en d'altres confús pel mig dels camins de vaques. (del punt 3100 al 3400 millor evitar-ho i buscar un nou corriol per la carena. Fins trobar un corriol molt ample que baixa de dret a connectar amb un camí ample que ja ens porta fins a Llanars amb unes bones baixades. I d’aquí a dinar al Pont nou que ho fan mol be, ( 20.-€)