Photo ofCàmping Vilademàger, El Coll de La Barraca, Font-rubí, Sta. María de Bellver, Sant Quintí i Sant Joan de Mediona, Photo ofCàmping Vilademàger, El Coll de La Barraca, Font-rubí, Sta. María de Bellver, Sant Quintí i Sant Joan de Mediona, Photo ofCàmping Vilademàger, El Coll de La Barraca, Font-rubí, Sta. María de Bellver, Sant Quintí i Sant Joan de Mediona,

May 9, 2023
May 2023

near La Llacuna, Catalunya (España)

Feta el 09/05/23 amb bon temps.

Ruta llarga i amb trams difícils per les pistes i corriols molt trencats plens de pedres soltes.

Sortim del càmping i començem amb una forta pujada fins arribar al encreuament amb el cami de Sant Pere de Vilademàger que el deixem per visitar més tard.
Continuem per pista més o menys bona fins arribar al GR172 i el continuem fins un gir 180º on agafem el primer corriol/drecera que resulta molt trencat i ple de rocs. Seria millor continuar pel GR fins a la carretera i fer la carretera fins a Can Coguls Km. 23.

Des de Can Cugols seguim per pistes mes bones fins arribar al Coll de La Barraca després de una curta pujada i al Balcó de Font-rubí amb vistes espectaculars del Penedès.

Seguim per pistes bones per la serralada de Font-rubí, veiem alguna cabana de pedra seca i fem una baixada forta fins al centre de l'Avellà.

Des d'aquí continuem per carretera fins arribar al desviament de Cal Taulera i pugem a l'Alzinar per anar per pistes bones fins a Santa María de Bellver. Continuem per veure les runes de Sant Vicenç del Morrocurt i per bones pistes i un bon tram pavimentat arribem a Sant Quintí de Mediona on parem a dinar.

Després volem visitar les Deus i resulta que es un recinta privat i tancat. Com encara ens falta la tornada i es feixuga després de dinar continuem poc a poc fins al Castell de Mediona i a Sant Joan de Mediona amb bones vistes i bones pistes algunes pavimentades.

Sortim de Sant Joan de Mediona i pel GR172 fem camí fins que s'acaba l'asfalt a Can Soler i ens trobem que hi han trams de fortes pujades i de pista trencada que ens fa molt difícil pedalar i algun tram l'hem de fer a peu. Desprès deixem el GR172 i agafem una piste que també ens portarà al GR més endevant per on hem baixat al dematí i tornar per camí ja més conegut. Aquest tram fins que tornem a trobar el GR també s'ens fa força difícil.

Quan arribem al trencant de Sant Pere anem a visitar l'ermita. El lloc es molt maco i amb molt bones vistes. Visitem l'ermita perque tenim les claus i resulta interesant. El Castell està totalment enrunat.

Tornem al càmpin pel camí de sortida per fer una merescuda dutxa i bon descans.