Camins d'Occitania 2021 - 2 on dia Boug d’Oueil - Col des Ares

Photo ofCamins d'Occitania 2021 - 2 on dia Boug d’Oueil - Col des Ares Photo ofCamins d'Occitania 2021 - 2 on dia Boug d’Oueil - Col des Ares Photo ofCamins d'Occitania 2021 - 2 on dia Boug d’Oueil - Col des Ares

September 25, 2021
September 2021

near Bourg-d'Oueil, Occitanie (France)

Avui 25/09/2021

Segon dia dels Camins d’Occitània, abans d’esmorzar sortim al carrer per veure el temps i oh, Sorpresa! Està plovent!
Estem tranquils perquè tenim els nostres impermeables “performants” i abans de començar el segon dia decidim prendre un esmorzar generós.

Finalment a l’hora de marxar la tempesta ha passat i es comença a aclarir el temps. A ¾ de 9 comencem a pedalar coll amunt direcció coll de Bales.

Després de poca estona, agafem un camí ample que ens porta amunt i amunt, amb unes vistes espectaculars i on ens trobem molts ramats de vaques, ovelles i cabres. Saludem al pastor i finalment comença la baixada; una trialera molt enfangada i tècnica però continuem sense problemes. Ens trobem una baixada per un camí ample que sembla no acabar-se mai, és espectacular com cau aigua per tot arreu!

Arribem a Mauleon Barousse, poble molt bonic i és aquí on comença un camí preciós amb parets de pedra als costats que ens porta a les ruïnes del castell de Bramevaque. Ben a prop sentim la brama dels cérvols.

Després continuem una bona pujada per la carretera i després el descens espectacular fins a Saint Bertand de Cominges. No tenim gaire temps i no podem visitar la basílica que hi ha però ens aventurem a fer una volta pel poble.

Ens aturem a dinar al restaurant Comme Chez Papa et Maman a les afores de Sarp; el menjar és espectacular, recomano “ la Garbure du terroir” una mena d’olla barrejada de la regió, i l’estofat de cérvol.

Avui estem a una mica més de la meitat del recorregut, així que fem un petit descans abans de seguir.

Continuem cap a Barbazan per uns carrils bici molt bonics i fem la volt al llac, comencem a pujar de nou però el paisatge continua sent magnífic. Baixem i tornem a pujar per un corriol d’argila que patina de mala manera. A dalt ens trobem els rurals i passem visita abans de continuar pujant amunt i més amunt, en aquest punt comencem a tenir problemes amb les bateries però ja queda poc.

Després d’una baixada ràpida encarem la última dificultat del dia; un camí empedrat mullat de pujada. Us asseguro que ens hi hem hagut d’esforçar! Però al final d’aquest camí ja divisem el nostre hotel Pyreenes Emotions. El lloc és preciós i ens convida a passejar a peu pels voltants abans de sopar.

Ha estat un dia dur però amb bon rotllo!