Camins d'Occitania 2021 - 1 er dia Bossòst - Bourg-d'Oueil

Photo ofCamins d'Occitania 2021 - 1 er dia Bossòst - Bourg-d'Oueil Photo ofCamins d'Occitania 2021 - 1 er dia Bossòst - Bourg-d'Oueil Photo ofCamins d'Occitania 2021 - 1 er dia Bossòst - Bourg-d'Oueil

32 mi
September 24, 2021
September 2021

near Bossòst, Catalunya (España)

Avui 24/09/2021

Comencem la sortida Camins d’Occitània que hem preparat prèviament sobre rutes de Wikiloc, avui és divendres 24 però vam decidir arribar a Bossost el dia abans per començar més descansats i sobretot perquè la tornada sigui menys feixuga.

Ens allotgem al Hostal Tina de Bossost; habitacions individuals i totes les atencions. Per sopar la famosa olla Aranesa i esmorzar ben complet. La relació qualitat-preu és immillorable.

Ja divendres, comencem a pedalar a ¾ de 9 del matí i fa molta fresca, sort en tenim dels impermeables que ens han fet els nostres espónsors! Anem direcció el Coll de Portillon, després de 3 km deixem la carretera i comença un camí ample pel mig del bosc, que ens mostra els exuberants paratges d’Occitània. Finalment arribem a dalt del Coll de Portillon que els gendarmes tenen tallat però parlem una estona amb ells i seguim avall direcció a Bagneres de Luchon. Després d’un tram de carretera de baixada trobem les primeres trialeres pel mig del bosc, i ens animem tant que quasi ens quedem sense frens!
Passem el poble, molt bonic per cert, però és final d’estiu i hi ha poca gent. Al cap de poc tornem a començar la nova pujada, aquesta vegada tot son corriols ciclables i espectaculars pel mig dels boscos frondosos fins a Saint Aventin. Un cop allà ens desviem per anar a dinar al poble de Billière al restaurant “la Ferme d’Espieau” que recomano molt pel lloc, el tracte i el preu! Ens va costar uns 23 euros a la terrassa amb vistes a la Vall. Abans de continuar, cafè i becaina!
Tornem una mica enrere per continuar la ruta fins a Boug d’oueil que es on acabarem la primera etapa. La ruta continua per corriols i prats verdíssims. Cal dir que a Cires, naltros ens vàrem saltar el caminet sense adonar-nos’en i vàrem continuar per la carretera uns 2km.
Acabem el primer dia a l’Hotel “Le Sapin Fleuri”. Tot correcte, habitacions individuals i bon sopar.