Camí de Santiago en BTT. Etapa 4. Belorado - Castrojeriz

May 2, 2024
May 2024

near Belorado, Castilla y León (España)

M’haureu de disculpar, això de fer el Camino en bici i només 10 etapes és un estrés, tot va molt depressa. A les 8 ja pedalem i tot i que anem fent les nostres pauses, a quarts de vui arribem, a més l’horari del peregrí és molt europeu (la gran immensa majorua de gent que trobem són estrangers) això vol dir que si no espavilem, ja no hi ha sopar.

Per altra banda, el GPS fa una mica el burro i en algun moment no és gaire precís, en realitat avui hem fet 92 Km.

En fi, doncs això. Avui travessarem bona part de la província de Burgos. Després de passar per Villafranca de Montes de Oca, toca la pujada del dia. Un bon desnivell que ens durà a l’alto de la Pedraja, on ens trobem les fosses comunes dels afusellats a la guerra civil per part dels feixistes. A més de les fosses, destaca el monument homenatge.

Després d’algun puja i baixa més, arribem al magnífic indret on hi ha el monestir de San Juan de Ortega, deixeble de Santo Domingo de la Calzada i considerats els dos els ingeniers del camí.

Ara ja s’han acabat els Montes de Oca i ja som de ple a la Messeta.

Continuem cap a Burgos, l’arribada a aquesta magnífica ciutat és senzillament espantosa, carreteres sense ni un arbre, la tanca de l’aeroport i per acabar uns 7Km per carretera de 4 carrils, ple de rotondes, gasolineres, fàbriques, concessionaris… en fi, un desastre.

La sortida ja està més bé, anem a buscar el riu i el seguim fins trobar la zona universitària i esportiva. Després de creuar una parell o tres d’autovies, ja enfilem entre camps de conreu i per ampla pista, cap a Hornillos del Camino.

Continuem entre camps fins a Hontanas, un bonic i pintoresc poblet i aquí, per sort deixem la pista i continuem per un bonic corriol que empalmarà amb una nova pista al costat de la carretera i que passa per les runes de l’antic convent de San Anton. Impressionant, val la pena fer una breu parada.

Continuem per camí fins arribar per fi a Castrogeriz, la nostra destinació d’avui. Un poble molt maco, ubicat al voltant d’un turó coronat per un castell. El poble és molt pintoresc i val la pena fer-hi una passejada.

______________________________________________________

Podeu veure totes les meves rutes al meu blog “Gaudim la natura”.