Camí de Santiago en BTT. Etapa 10. Palas de Rey - Catedral de Santiago

May 7, 2024
May 2024

near Palas de Rey, Galicia (España)

I això s’ha acabat. Ja hem arribat a Santiago. Han estat 10 etapes molt intenses, tot ha anat molt ràpid, potser massa, però clar, si es vol fer amb 10 dies ha de ser així.

Sortim ben aviat de Palas de Rei, i continuem entre boscos i per zones d’exuberant vegetació. Al cap de 15 Km arribem a Melide, una ciutat mitjaneta que diuen que tè el millor pop de Galícia, segons els nostres companys de viatge, el Joan Roca i el Jordi, ès veritat, ho van comprovar ahir al vespre.

Uns 15 Km més i arribem a Arzua, aquesta ciutat ès coneguda, entre d’altres, pel seu formatge.

Desprès d’una parada per recuperar forces, continuem. Sempre entre boscos, ara predominen els boscos d’eucaliptus, si inspires profundament mentre camines pots sentir l’aroma i frescor d’aquests arbres.

Al cap de poc arribem a O Pedrouzo, petita població amb molts serveis, ja que acostuma a ser punt de sortida de la darrera etapa pels caminants. Deixem enrera aquest poble i encara entre boscos, entre pujades i baixades, de sobte sentim un soroll eixordador. Som a tocar de l’aeroport de Santiago, i sentim com s’enlairen els avions. Anem rodejant les pistes fins que el deixem darrera i continuem per zones urbanitzades però amb certa gràcia. Vull dir que no es tracta de la típica entrada a una gran ciutat que acostuma a ser tot polígons.

Passem per davant de les instal.lacions de la Televisió Galega i una mica més avall, les de RTVE.

Al cap de ben poc, arribem al famós Monte do Gozo, conegut perquè des d’aquí ja es veuen les puntes de la Catedral de Santiago. Sí que es veuen, sí. Però ben lluny i petitetes.

En fi, que ja hi som, ens queden 5 Km, una bona baixada ens porta a l’entrada de la ciutat i desprès ja anem seguint els senyals que ens portaran a la plaça de l’Obradoiro, fi de l’etapa i de l’aventura.

Deixem les bicis en mans de l’empresa de transport “Sendyourbike” que ens les recull a l’hotel i ens les portarà a casa. Semblen molt seriosos i reponsables, inspiren confiança.

I au, ara a gaudir de la ciutat i demà cap a casa.

______________________________________________________

Podeu veure totes les meves rutes al meu blog “Gaudim la natura”.

• Photo of manel cañabate
    manel cañabate May 7, 2024

Felicitats!!. Com heu resolt el tema d les bicis a l'allotjament i per recarregar batería

• Photo of ramonfuentes
    ramonfuentes May 7, 2024

Molt bé!! M ha encantat llegir la crònica de cada part de ruta.

• Photo of xavier planas
    xavier planas May 7, 2024

Hola Manel, tots els allotjaments disposaven de lloc per desar els bicis i la majoria endolls. Els que no tenien endolls, treiem la bateria i la carregàvem a l’habitació.

Gràcies Ramon, els teus puntuals aplaudiments ens han donat molts ànims😅😅

• Photo of ramonfuentes
    ramonfuentes May 8, 2024

😝 sempre puntual jo aplaudint 😂