Photo ofCamarasa-Ermita de Sant Jordi-Alòs de Balaguer-Congost del Mu (pont penjant i passarel•les) Photo ofCamarasa-Ermita de Sant Jordi-Alòs de Balaguer-Congost del Mu (pont penjant i passarel•les) Photo ofCamarasa-Ermita de Sant Jordi-Alòs de Balaguer-Congost del Mu (pont penjant i passarel•les)

March 26, 2023
March 2023

near Camarasa, Catalunya (España)

Sortim de Camarasa en direcció Ermita de Sant Jordi, uns 3 kmts de pujada, que ofereix una panoràmica espectacular. Des del trencall, ens desviem un moment, uns 300 metres més enllà, per veure les ruïnes de l'antiga ermita, així com l'avenc "Forat Bufador de Sant Jordi". Desfem aquest camí i tornem al trencall de l'ermita per iniciar el descens. Ja de baixada, agafem el desviament que indica Alòs de Balaguer per Serra Carbonera. Un cop al poble, pugem en direcció Sant Mamet però ens desviem a l'esquerra quan trobem la indicació de La Massana. Anem seguint la pista fins arribar a La Massana, i just abans de la masia, agafem el camí de l'esquerra. Després d'uns quilòmetres, arribem a un mirador no senyalitzat, amb unes vistes espectaculars del Congost del Mu i la presa de Camarasa. A partir d'aquí la cosa es complica força, ja que hem de baixar fins a nivell de l'aigua, per un corriol molt complicat i vertiginós, fent ziga-zaga contínuament. És una baixada empicada, amb uns girs perillosos per les condicions del terreny. Cal tenir molta tècnica per fer aquest descens, i en molts trams hem hagut d'anar peu a terra. Un cop arribats a nivell de l'aigua, passem el pont penjant per travessar de cantó i enfilem cap a les passarel•les del Congost del Mu, no aptes per a persones amb vertigen. S'ha de passar peu a terra! No és molta estona de caminada, però amb la bici no és massa àgil tot plegat, ja que la gent va i ve, s'aturen a fer fotos, cal deixar passar, etc. Un cop passades les passarel•les, s'arriba ràpidament a Camarasa per la carretera.