Cadaqués - Cap de Creus - Port de la Selva - Coll de Perafita - Cadaqués

Photo ofCadaqués - Cap de Creus - Port de la Selva - Coll de Perafita - Cadaqués Photo ofCadaqués - Cap de Creus - Port de la Selva - Coll de Perafita - Cadaqués Photo ofCadaqués - Cap de Creus - Port de la Selva - Coll de Perafita - Cadaqués

August 28, 2022
August 2022

near Cadaqués, Catalunya (España)

Ruta circular, aproximadament meitat asfalt i l'altra meitat pistes i GR. La dificultat... l'etiqueto com a difícil, pel quilòmetre d'enllaç que cal fer pel GR11 per travessar el congost de la riera de cala Tavellera i que pràcticament no és ciclable. La resta, fàcil de fer i molt maca.

Sortida de Cadaqués en direcció a Port Lligat per prendre la carretera asfaltada que en porta fins el Cap de Creus. Poc desnivell, una passejadeta, amb vistes a les diferents cales i a les formes capritxoses de les roques. Al Cap de Creus, estirada de cames, refrescada de gola i una bona pausa per gaudir del paisatge.

Ara toca desfer camí, uns 5 quilòmetres, per la carretera asfaltada, ara en direcció a Cadaqués, per prendre a la dreta la pista de terra que porta fins el Mas de la Birba, passant pel Mas Duran i el Coll de Sa Devesa. En el track veureu que m'he passat el trencant del GR11, com si volgués anar a la cala Taballera. Queda senyalat en el waypont. Al mas La Birba, doncs, ha calgut recular ben bé un quilòmetre, tot i que també es pot arribar a Port de la Selva per la cala Tavellera.

El tros que fem pel GR i que ens enllaça amb la pista que ens portarà fins Port de la Selva pràcticament no és ciclable durant un quilòmetre, al menys per mi, ni en la baixada a la riera de cala Taballera ni en la pujada al Mas Vell. Es poden fer petits trossos, però la majoria a peu. Molta pedra i xorrancs profunds amb un desnivell acusat.

Quan arribem al Mas Vell, la pista està en perfecte estat. Baixem fins la Punta de la Creu per cala Tamariua de Port de la Selva, i travessem el poble de nord a sud per anar a buscar la carretera asfaltada que ens porta fins el coll de Perafita. Allà prenem la pista de terra i graves que porta fins l'aparcament del rieral de Cadaqués, i d'allà fins la platja.

Una bona banyadeta i cap a dinar.