BTT REFUGI CARO-UEC LA MOLA DE CATÍ I TERRANYES (Mas del Torrero)

Photo ofBTT REFUGI CARO-UEC LA MOLA DE CATÍ I TERRANYES (Mas del Torrero) Photo ofBTT REFUGI CARO-UEC LA MOLA DE CATÍ I TERRANYES (Mas del Torrero) Photo ofBTT REFUGI CARO-UEC LA MOLA DE CATÍ I TERRANYES (Mas del Torrero)

May 17, 2022
May 2018

near Alfara de Carles, Catalunya (España)

SORTIDA DEL REFUGI UEC-CARO
Anem a buscar la pista asfaltada de Caro a Fredes, i la seguim fins quasi bé el Coll de La Carrasqueta. Anem per pista a la nostra dreta. He deixat el GR-7.
Seguim per pista en direcció a la Font del Mascar. La deixem ben aviat per en trar al Barranc del Bisbe per una pista.
Forta pujada per pista fins dalt de la Mola de Catí.
MOLA DE CATÍ.
Seguim pujant fins arribar al Mas del Xocolato (en ruïnes). Aquí agafem sendera a la nostra dreta. Aquesta bonica sendera ens porta a tocar dels avencs de La Trobada i de La Crisi. Val la pena parar a veure els forats!!
La sendera ens retorna a la pista principal. Anem a la nostra esquerra a buscar la pista d'entrada del Refugi de Cova Cambra. L'Avenc del 600 ens queda a la nostra dreta. Val la pena parar a veure el gran forat de l'avenc protegit per una tanca de fusta.
Arribem a la cruïlla. Anem a dreta. Tanca de fusta. Uns 450 metres més i ja veiem el refugi.
REFUGI DE COVA CAMBRA.
Refugi lliure gestionat per la UEC de Tortosa. està en un forat del bosc preciós.
Ara la pista ja es transforma en sendera, i a la nostra dreta, uns 100 metres, veiem el gran forat de Cova Cambra.
COVA CAMBRA. Parada obligada. Val la pena portar llum per entrar a la cova. Una de les més grans de la Mola de Catí, i dels Ports.
Ara la sendera s'acosta al cingle de la Mola i anem crestejant fins l'Avenc del Pèndol.
Gir a la dreta de baixada. Passem per davant de l'Avenc de Salany que ens queda a la nostra esquerra.
Arribem a la pista principal de la Mola. Seguim rectes per un preciós bosc.
A l'esquerra ens queda l'Avenc del Polit i la pista, tancada amb cadena, que porta al Mas de Lino, i a la nostra dreta ens queda l'Avenc de Mamelots.
Seguim pista avall fent ziga-zagues fins entrar al Barranc de la Paridora.
La pista ressegueix un bon tram del barranc fins que arribem al Pi de Casserres. Aquí deixem la pista principal i anem pujant per pista pel barranc de Casseres.
Passem a tocar del Teix de Vallnegra. Seguim pujant fins el Pla de Centelles.
En aquest punt anem a l'esquerra a veure el Mas del Torrero o Refugi lliure de Terranyes
REFUGI LLIURE DE TERRANYES.
Desfem el camí fins a tornar al Pla de Centelles, i agafem sendera a l'esquerra. Aribem a la llarga Collada d'Abella, i comencem a baixar cap a la pista principal passant pel Corral del Marraco.
PLA DE LES FOIES.
Seguim baixant. Cadena...i pista principal. Anem a la nostra esquerra en direcció Est.
Quan la pista agafa direcció Sud, a la nostra dreta veiem la Roca Campanari, una bonica foradada. Seguim baixant per pista i tornem a entrar al GR-7, que deixarem casi 1 Km. més avall.
Anem amb compte!!! Hem de deixar el GR-7 per pujar per una pista en mal estat fins la pista asfaltada de Caro a Fredes.
Anem a l'esquerra a buscar el Refugi de sortida.

Anem a dreta. Entrem al GR-171

1100 m altura

Cadena al refugi

Sendero

Cadena per vehicles a motor

Cadena. Pista a Mas de Lino

DEIXEM PISTA PRINCIPAL

PictographInformation point Altitude 4,193 ft

Deixem pista principal.

Entrem a la pista principal de la Mola

Entrem a pista Caro-Fredes GR-171

GR-7

Gr-7

LLINARS

Mas de Centelles (ruïnes)

Ruinas

Mas Del Xocolato (ruïnes)

Mas Del Xocolato

Maset de Sampero (ruïnes)

MOLA DE CATÍ

PLA DE LES FOIES

REFUGI CARO UEC

PictographWilderness hut Altitude 4,301 ft

Refugi de Cova Cambra (UEC)