Besalú - Beuda - Maià de Montcal - Besalú

Photo ofBesalú - Beuda - Maià de Montcal - Besalú Photo ofBesalú - Beuda - Maià de Montcal - Besalú Photo ofBesalú - Beuda - Maià de Montcal - Besalú

November 24, 2019
November 2019

near Besalú, Catalunya (España)

Besalú - Beuda - Maià de Montcal - Besalú
__________________________________________

Ruta circular. Ruta on veurem moltes esglésies romàniques. Sortida de Besalú , per dins del poble, comencem per carretera asfaltada poc transitada, direcció Beuda. Ben aviat ens aturem a l'església de Sant Pere de Lligordà (es tracta d'una construcció romànica del segle XII,protegit com a bé cultural d'interès local). Seguim. Deixarem la carretera principal per anar a visitar Palera i després tornarem a la carretera cap a Beuda. Arribem al Monestir del Sant Sepulcre de Palera, el restaurant el Claustre tenen la clau i podem entrar-hi (L'església, romànica del segle XI, és de tipus basilical amb tres naus, amb capçalera de tres absis semicirculars, llisos i sense creuer. A la nau central, la volta és de canó i en les laterals de quart de cercle). Deixem les bicicletes i anem a peu fins a l'església de Santa Maria de Palera. Continuem pujant fins al poble de Beuda (78 habitants al nucli, 187 en tot el municipi), a la plaça hi ha l'Església de Sant Feliu (Romànica. Segle XI). Tornem-hi! Seguim la carretera asfaltada, ens desviem per veure la pairalia de El Noguer de Segueró (Segles XVIII – XIX. És una gran mansió de senyors rurals ubicada en els primers estreps de la serra de la Mare de Déu del Mont. La façana principal està orientada a migdia). Baixem a sota al nucli de Segueró per veure l'església Santa Maria de Segueró (romànica). Baixem, tot recte , ràpidament. Passem al costat de l'església de Santa Llúcia de Beuda, indret dins una finca particular sense accés. La ruta arriba fins a Maià de Montcal (413 habitants), destaca l'església de Sant Vicenç (Segle X). Ara deixem l'asfalt i continuem per camins de terra ja direcció a Besalú. Entre camps i boscos arribem a la carretera de Figueres a Olot (N-260), la creuem i continuem entre camps i boscos fins arribar a Bruguers, aquí ens hem fet un embolic, no veiem el camí per a seguir, després d'uns quants intents l'hem trobat! Hem seguit fins la riba del riu Fluvià , l'hem seguit fins creuar-la per un passallís i j arribem a Besalú.