Bellvei - Clapi Vell. (Torrelles de Foix) - Bellvei.

Photo ofBellvei - Clapi Vell. (Torrelles de Foix) - Bellvei. Photo ofBellvei - Clapi Vell. (Torrelles de Foix) - Bellvei. Photo ofBellvei - Clapi Vell. (Torrelles de Foix) - Bellvei.

February 21, 2023
February 2023

near Bellvei, Catalunya (España)

Avui hem pujat als 12 revols del Clapi, la primera muntanya del recorregut dels 7 cims, hem arribat a Torrelles despres de coronar el coll de la Creu de Barceló, cami de l'ermita a l'esquerra direcció Torrelles, fer un mos rapit a la Pastisseria Pardo, i carretera a la casa de les Dous, i amunt a coronar el Clapi, despres baixada rapida fins la serra de Navegans cami de Marmellar al Castellot, cases Noves de la Riera, Sant Marçal, l'Arboç, i Bellvei birreta i cap a casa.

Una mes amb un nati molt agradable per fer bicicleta.

Cuideo-vos molt, salut i pedals.

La Creu d'en Barceló

Al coll hi ha plantada la Creu de Can Barceló. L’historia d’aquesta creu ens l’han explicada de la següent manera: durant la guerra del Carlins, en aquest lloc varen ser afusellats tres homes. En memòria seva es va plantar una creu i s’hi va fer un túmul de pedres, a partir de llavors tots els caminants que passaven per aquest lloc, feien la senyal de la creu i llançaven tres pedres resant un parenostre per les seves ànimes. La tradició diu que si el caminant diposita una pedra al peu de la Creu, això li donarà sort al llarg del seu recorregut.

PictographProvisioning Altitude 1,170 ft
Photo ofPastisseria Pardo., Torrelles de Foix. Photo ofPastisseria Pardo., Torrelles de Foix. Photo ofPastisseria Pardo., Torrelles de Foix.

Pastisseria Pardo., Torrelles de Foix.

Si paseu per aquet lloc, pareu a fr un mos, esta molt be, hi be de preu.

Cim del Clapi Vell, 704m.

El Clapí Vell és una muntanya de 704[1] metres que es troba al municipi de Torrelles de Foix, a la comarca catalana de l'Alt Penedès.[2] Al cim podem trobar-hi un vèrtex geodèsic (referència 274126001). Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC[3]