Bellvei - Castell de Marmellar - Bellvei.

Photo ofBellvei - Castell de Marmellar - Bellvei. Photo ofBellvei - Castell de Marmellar - Bellvei. Photo ofBellvei - Castell de Marmellar - Bellvei.

July 13, 2023
July 2023

near Bellvei, Catalunya (España)

Avui sortida curta, pro canyera, el cami de la riera de Marmellar, arreglat, fins els 2 ultims km., hon es converteix amb un sender pro el sender te trossos q es tenen q fer a peu, tot i aixo el cami es molt hombrivol i amb molta vegetació, un cop el castell, comença la pujada de les pedres negres, hon algún peu sempre es te q posar al terra, un cop pasat aquet tros, ve la pujada a la plaça de Birmania, una bona pujada pro ciclable, un cop a la plaça, travessar la urb., a buscar el cami de baixada, i mntres el busavem i dintre de la urb. , em trobat un lloc per l'abituallament, per despres, cami de baixada cap la Carronya, per un cami tambe em molta pedre solta, i amb algún esgraó, ull em els salts, un cop a la Carronya, Sant Jaume dels D., i cami cap a les hortes i ja Bellvei, dutxeta i com nou.

Una mes i anar fen camins de pedres.

Cuideu-vos molt, salut i pedals.

Castell de Marmellar. Es el cim pro no el lloc mes alt de la ruta.

PictographCastle Altitude 1,324 ft

Castell de Marmellar.

Església de Sant Miquel Castell Mostra Modifica Mostra l'historial Eines Coord.: 41° 21′ 32″ N, 1° 33′ 04″ E Infotaula d'edificiCastell de Marmellar Imatge Dades Tipus Castell Modifica el valor a Wikidata Localitzat en l'àrea protegida El Montmell-Marmellar Modifica el valor a Wikidata Característiques Estil arquitectònic arquitectura romànica Modifica el valor a Wikidata Altitud 413 m Modifica el valor a Wikidata Localització geogràfica Entitat territorial administrativa el Montmell (Baix Penedès) Modifica el valor a Wikidata Localització Cim del turó de Marmellar Modifica el valor a Wikidata MapWikimedia | © OpenStreetMap 41° 21′ 32″ N, 1° 33′ 04″ E Bé Cultural d'Interès Nacional Tipus monument històric Codi BCIN 1091-MH Modifica el valor a Wikidata Codi BIC RI-51-0006648 Modifica el valor a Wikidata Id. IPAC 1207 Modifica el valor a Wikidata El castell de Marmellar és una construcció del municipi del Montmell declarada bé cultural d'interès nacional. Es troba al cim d'un turó espadat al mig de la vall de la riera de Marmellar, protegit per les cingleres que hi ha als costats nord i oest i aïllat per un revolt de la riera. Un xic allunyat de la plana del Penedès, se suposa que des del castell es controlava la vall latera lEs conserven importants llenços de murs emmerletats i altres derruïts amb la capella romànica de Sant Miquel, en part restaurada.[1] Situat al cim del turó de Marmellar, conserva una construcció de planta rectangular amb vuit merlets i alguns panys de muralla. El seu estat és ruïnós, però encara podem observar nombroses espitlleres, així com la seva antiga estructura.[1] Els materials emprats són carreus de formes irregulars.[1] Coexistien el castell pròpiament dit, un lloc d'habitació senyorial i una església dins el recinte fet pel mur que envolta el cim del turó. Una nau, orientada de nord a sud, amb planta trapezial d'uns 18 m de longitud i uns 6,7 m d'amplada dividida per tres murs prims transversals. El mur oriental és el més ben conservat. Des de l'interior es conserva en una alçària d'uns 7,5 m. S'hi observen tres trespols o pisos diferents. Les diverses finestres són resoltes per fora amb tres pedres, una a cada banda i la tercera fent de llinda. A dins s'acaben amb un arc rebaixat. Hi veiem diverses espitlleres i onze permòdols en renglera al línit de les plantes principal i superior. Els carreus són de mida mitjana, lleugerament escairats. Després de fet el castell es feren dues línies de muralla exterior al costat oriental. El primer mur té un gruix de 0,5 m i passava a uns 5,5 m de la paret oriental de la fortificació vers al nord. La segona muralla arrenca de l'angle nord-oest de la primera muralla i enllaça amb una altra muralla que té l'inici a l'absis de l'església. En la segona muralla s'hi obria un portal d'una amplada de 2 m. El castell es data cap al segle xii.

PictographProvisioning Altitude 2,082 ft
Photo ofBar que hem trovat a la Urb. La Talaia, a l'ivern nomes obren divendres, dissabte, i diumenge, a l'estiu esta obert cada dia. Photo ofBar que hem trovat a la Urb. La Talaia, a l'ivern nomes obren divendres, dissabte, i diumenge, a l'estiu esta obert cada dia.