Photo ofBellprat-Pantà de Sant Martí de Tous-Cal Maginet-Fillol-Castell de Queralt-Bellprat (un tros de la Pedals de Tros) Photo ofBellprat-Pantà de Sant Martí de Tous-Cal Maginet-Fillol-Castell de Queralt-Bellprat (un tros de la Pedals de Tros) Photo ofBellprat-Pantà de Sant Martí de Tous-Cal Maginet-Fillol-Castell de Queralt-Bellprat (un tros de la Pedals de Tros)

May 22, 2022
May 2022

near Bellprat, Catalunya (España)

ATENCIÓ: RUTA REPETIDA A FINALS D'ABRIL DE 2023 I LA BAIXADA DES DEL CASTELL DE BELLPRAT NO ÉS PRACTICABLE. UN MUNT D'ARBRES CAIGUTS QUE CAL SUPERAR PASSANT LA BICI PER SOBRE I MOLTES BRANQUES, TRONCS...AL MIG DEL CAMÍ SENDER. SI TOT SE SABÉS, MILLOR ARRIBAR A DALT DEL CASTELL, FOTO I AVALL PER ON HEM PUJAT.

Després de 5 anys, torno als corriols de la Pedals de Tros.

Primer volíem sortir de Santa Coloma i fer uns 57 km i 1700+, tot fent una part del que va ser la cursa de la copa catalana de marató de Santa Coloma de 2021, crec. Però veient que és terreny molt entretigut i que el company Pitufu88 fa poc va sortir des de Bellprat, li copio la idea, amb l'única innovació que nosaltres ens desviem per anar a esmorzar a Cal Maginet

A banda de ser un costum arrelat que tenim, aquest de l'esmorzar. avui era del tot necessari fer parada, ja que aquesta ruta no té punts d'aigua i avui em enganxat un dia de calor excepcional per a ser mes de maig (hem arribat a 35 graus entre dues i tres del migdia...) De fet, quan hem arribat a Cal Maginet (Km 22 de la ruta) hi havia algun company que jo no duia aigua pq n'havia consumit més que de costum.

La ruta, com molt bé la va titular en Pitufu88, és una "borratxera de senders". Jo crec que mai havia fet una ruta amb tanta proporció de senders per aquí Tarragona. Només la puc comprarar amb la zona del Collbaix, a tocar de Manresa. Són senders nets, llargs, sense pedres... de molt bon fer. Però amb trams de pujada ben durs si no esteu ben en forma o no anaeu amb ebike. De fet, el primer sender és així i és una bona mostra del que ens trobarem: pujades explosives, terreny trencacamens, baixades divertides i sense massa complicacions en una succesió interminable de senders.

A Cal Maginet s'hi esmorza molt bé i ho tenen ben muntat, amb aparcament de bicicletes i endolls allí mateix. És un restaurant de cuina de pagés. O sigui que avui n0 hi havia entrepans, però si molts plats a triar. Tots fem ous estrellats per a fer-ho fàcil: boníssims. Acabem pagant 15 euros, però amb la sensació que estan be pagats.

A la sortida (dos quarts de 12) ja fot mooolta calor: això no serà fàcil... Tirem cap a Fillol, més senders guapos i sobretot, el DH de Fillol, un dels millors del dia (junt amb del Bolet de Soca i el dels Tirabuixons que farem poc després de Fillol).

Avui anàvem 6 companys, 3 elèctrics i 3 acústics molt valents. Però ells ja comencen a estar "tocats" quan arribem a tocar de Bellprat i "només" resta pujar al Castell. A més, hi ha hagut alguna caiguda de les que afecten... i la pujada cap al castell en part es fa per senders durs o molt durs (o turbo o a peu...) i tot això ja és zona cremada per l'incendi de l'any passat. Són les dues i volem acabar el track... però s'ha fet dur. A més, al final, us trobareu la pujada per pista més dura del dia...

Un cop a dalt, només queda baixar la llarga senda del casell cap a Bellprat, que jo recordava com una baixada quasi "pirinenca" (2,5 km en una suau però molt ràpida baixada dins el bosc). Ara, el sender hi és, però el paisatge és desolador i els efectes de l'erosió accelerada per l'incendi són ja evidents al sòl.

Al final, acabem quasi a les 3 del migdia, contents però cansats. Recomano de totes totes evitar aquest terreny a l'estiu a partir de les 12-13 hores.... (sobretot la part cremada. la primera part de la ruta, vas molta estona sota el bosc)

En resum, si us agrada fer senders sense parar, amb molt de flow, com si estiguéssiu a un circuit molt llarg d'una cursa XC, doncs aquí gaudireu molt. Si sou més endurers, de pujades per pista i baixades llargues, perfectament identificables i diferenciades, llavors sou més de la Vall del Corb. Però tot està molt bé i hi ha dies per a tot.

Realment, en aquesta zona al votant dels límits septentrionals de la província de Tarragona, hi ha un sistema de "circuits" de MTB exquisits: Santa Coloma de Queralt, la Vall del Corb, la Vall del Maldanell, Tarrés.... Són 40-60 minuts de desplaçament en cotxe des de Reus-Tarragona, però que paguen molt la pena. I a més, com sempre dic, així canviem de "registre", ja que són unes zones on no hi ha ni una pedra: ho van escombrar tot i les pedres les van baixar a abocar cap a la costa, el Priorat, etc.