BDN-Puig de la Creu

August 1, 2018
August 2018

near Badalona, Catalunya (España)

Ni e-bike, ni bike, només calor i calor!

Esgotades les reserves d'aigua i amb un 3 % de reste de bateria, he pogut arribar després d'un matí infernal ( això ve per la calor).

He sortit a les 6:48 i he arribat al Puig de la Creu a les 10:07, total 3 h 7 m de temps en moviment per a fer 38,3 km. A aquesta hora la app del mòbil ja em deia que teníem 32 graus forts de calor. Conclusió: No es pot fer tants quilòmetres i tantes hores de bicicleta en els mesos d'estiu, al menys per aquestes contrades.

Però l'anada no ha sigut el pitjor. He acabat a les 13:52, després de 5 h 49 m de moviment, o sigui, que la tornada l'he fet en 2 h 46 m, i això en baixada fins al riu Besòs, perquè he preferit pujar pel Bosc d'en Vilaró que són més de 200 metres de desnivell positiu en el últims 12 Qm. Tot, per estalviar-me de fer el riu Besòs i el vent de cara.

La ruta que he fet és forta, molt forta, però només la pujada al Puig per la la pista que he escollit, la resta de la ruta és pedalar i acumular quilòmetres. A la pujada he vist a gent jove arrossegant a peu la bicicleta per raó del terreny pedregós i fortes rampes. Jo, en alguns trams, he posat el tercer mode, l'EMTB, perquè amb el Tour no arribava i la roda de darrera em relliscava.

Aquesta pujada la vaig fer per primer cop l'any 2014 amb bici normal i per això volia experimentar-la amb l'e-bike. Ara té uns petits arranjaments a la pista, han cimentat alguns trams molt empinats, dos o tres, una cosa semblant a les rampes de pujada al Castell de Burriac. Però que, igualment, passen del 25% de pujada. En total, fins al Puig de la Creu, són més de 2 Qm molt exigents. S'ha de tenir ganes de patir, i més tenint a l'altra vessant de la muntanya uns 5,6 Qm que són més bé de portar. Per això he escollit la baixada per aquí, per gaudir una mica de velocitat. Encara que el terreny no és gens adequat per a mi, ja que s'ha d'anar en compte amb les pedretes, doncs, al frenar fort, la bicicleta tendeix a derrapar, i això jo no ho domino com voldria.

Sortint de Castellar vénen un 7 Qm de baixada que m'han agradat més, és el camí de La Salut, que porta al santuari del mateix nom. Després, és un terreny més pelat de bosc. I és aquí on s'ha notat més la calor. Jo bevia aigua cada dos per tres, fins que a les rampes de la Vallençana he exhaurit el dipòsit d'aigua. Per sort em quedaven menys de 8 Qm i, superada la carenade les ermites, tot era baixada.

Les dades d'avui són:

Velocitat mitja en moviment ...................... 13,87 km/h

Velocitat màxima assolida ......................... 47,17 km/h

Qualificació del IBPindex ............................ 144 Molt Dura

PD: A l'anada he fet més de 15 Qm en mode Off (sense motor). O sigui a una velocitat molt petita degut al pes de la e-bike (28 kg). Tothom m'adelantava.

PictographPhoto Altitude 525 ft

IMG 6951

Prenent una clara al Santuari de la Salut

PictographPhoto Altitude 363 ft

Un tros molt bonic i ombrívol

PictographPhoto Altitude 325 ft

Aigua, aigua, no donuts!

PictographPhoto Altitude 255 ft

L'AP7

PictographPhoto Altitude 285 ft

La gàbia de la figuera. Viu algú?