Photo ofBDN-Coscollada-Nou Pins-Tiana(Alegria)-Alella (Can Comulada)-Bosc de Can Cabús (Les Esses)-Vallromanes-Sta. Maria Martorelles Photo ofBDN-Coscollada-Nou Pins-Tiana(Alegria)-Alella (Can Comulada)-Bosc de Can Cabús (Les Esses)-Vallromanes-Sta. Maria Martorelles Photo ofBDN-Coscollada-Nou Pins-Tiana(Alegria)-Alella (Can Comulada)-Bosc de Can Cabús (Les Esses)-Vallromanes-Sta. Maria Martorelles

July 29, 2018
July 2018

near Badalona, Catalunya (España)

Vaja setmaneta he tingut! Si la del divendres passat, el Senders de Collserola IV va ser una ruta de 5 Estrelles, la d'avui ha estat la cirereta del pastís.

Com els propers dies 30 i 31 no puc sortir pel matí, avui m'he arriscat encara que jo necessito més de dos dies per recuperar-me i només he tingut un dia de descans. Volia fer-la perquè volia passar del 399 km en que m'havia quedat aquest mes. Però el que no em pensava és que arribaria als 455 amb els d'avui.

Tota la ruta es fàcil i ciclable cent per cent. Però no és pot posar com Fàcil ni com Difícil, així que la qualifico de Moderada per la llargada i el desnivell assolit, i més si es fa amb bici normal, que deu ser una bestiesa d'esforç en aquesta època de l'any que fa tanta calor encara que surtis ben d'hora.

Una cosa a la que ja m'he acostumat, és a rebre qualificacions, o desqualificacions, pel fet d'anar amb una e-bike. Des de dir-me que faig trampes, que així no val, o ja podràs, fins mostrar admiració, o enveja, ves tu a saber, per la màquina que porto. Pels que no estan informats, la e-bike fa molt de l'esforç que tu vulguis estalviar-te. Però, quan més esforç li demanis, menys recorregut, temps o desnivell et farà. Tot rau en el desgast de bateria que li facis. Per la meva part, procuro anar amb la, diguéssim, primera marxa tota l'estona que puc, és la que s'en diu mode Eco. Encara que en planer, i si no tinc pressa, vaig sense motor, o sigui, en Off. Començo a posar el segon mode, que s'en diu Tour, quan la pujada ja és forta. És la que utilitzo per pujar al Dipòsit, també conegut com la Matamachos o Coscollada, que és el seu nom de veritat. Després vénen el tercer mode, l'EMTB, que en altres bicicletes s'en diu Sport, que ve a ser un comodí per a tot. Ve a ser des de la força del Tour fins quasi la força del Turbo, que és el quart mode. El Turbo té tal potència que en rampes fortíssimes fa que la roda de davant s'aixequi si no la controles.

Jo procuro estalviar tot el que puc de bateria. És el sistema que em garanteix poder fer el que jo vull. I el màxim que he fet han estat 94 km al Puig de la Creu. Quedant-me els últims 3 km sense bateria.

Per exemple. A la sortida d'avui he arribat al destí amb un 7 % de reserva de bateria. L'explicació la té el desnivell assolit. Ja que, en alguns moments, però curts, he posat l'EMTB o el Turbo. Especialment a les rampes fortes de la Cartoixa anant a Can Ruti. El terreny està molt tou per la sorra del sauló, i en Mode Tour m'hagués estat impossible pujar-les.

Amb tot això vull dir, que per molta e-bike, faig un esforç considerable. Això sí, procurant que no s'em dispari el cor més del que considero necessari.

En quan al recorregut, crec que és ben conegut per tots els que ens movem per aquesta zona de la Serralada. Jo no em fico per trialeres ni llocs desconeguts. Totes les pistes per les que vaig, estan senyalades en el plànol de Google.

Les dades de la sortida són:

He sortit a les 7:22

Distància total ............................................ 56,23 km

Temps en moviment .................................. 4 h 14 m

Temps total ................................................. 5 h 5 m

Desnivell positiu acumulat ......................... 1.866 m

Velocitat mitja en moviment ...................... 13,2 km/h

Velocitat màxima ........................................ 53,17 km/h

Qualificació IBPindex................................... 149 Molt Dura

La Coscollada (Matamachos o Dipòsit)

Les vinyes de Nou Pins

PictographPhoto Altitude 732 ft

Pujada a la urbanització Can Comulada (algunes rampes fortes)

PictographPhoto Altitude 461 ft

La Torre del Governador a Alella

Cap al camí de la Cornisa, alguns li diuen "les eses"

Tanca a la torre de Comunicacions

PictographPhoto Altitude 824 ft

Sortida al Coll de Mercader (cruïlla de camins)

PictographPhoto Altitude 757 ft

Camí un xic trialer que va a les vinyes de Ca n'Oliveres

PictographPhoto Altitude 609 ft

Sender, també una mica trialer, de Can Girona

PictographPhoto Altitude 561 ft

Un tros del bonic, i curt, sender de Can Girona que surt a Santa Maria de Martorelles

PictographPhoto Altitude 541 ft

Torrent de la Font de Baix ( llàstima de la visió de les dues clavegueres que malmeten el paisatge)

Visió de la Cartoixa de Montalegre i a dal l'antic Seminari (avui Fundació Pere Tarrés, casa de colònies)

PictographPhoto Altitude 804 ft

Can Ruti en primer pla

PictographPhoto Altitude 494 ft

Avui el cadenat de la tanca estava baixat (prop de Cal Dimoni)

PictographPhoto Altitude 467 ft

A mi això de les propietats privades sempre em fan respecte, però passa tot déu