Bcn - Cementiri Collserola - Can Coll - Can Borrell - Bcn

February 20, 2021
February 2021

near Navas, Catalunya (España)

Ruta circular que puja a Collserola des de Barcelona i baixa cap a Montcada i Cerdanyola passant per alguns dels indrets més coneguts de la zona Est de Collserola: Cementiri de Collserola, Sant Iscle, Can Catà, Can Coll, Patronat Flor de Maig, Can Borrell i Sant Medir.
Quedada a Karl Marx amb la colla. Pugem per la carretera de Roquetes fins al dipòsit de Torre Baró, ens desviem a l'esquerra cap a Torre Baró fins a buscar el Passeig de les Aigües que l'agafem un tram curt. De seguida ens desviem a la dreta per la pista que baixa fins a trobar la carretera del cementiri en el punt que passa per sobre l'autopista de Sabadell.
Un cop a la carretera del cementiri l'agafem a l'esquerra uns metres i de seguida ens desviem per una pista que puja al Turó Pelat. Des d'aquí ja baixem cap a Cerdanyola. Seguim la pista que ens portaria a Can Coll, però ens desviem a l'esquerra per fer un bucle que ens farà passar pel cementiri, Sant Iscle i Can Catà. Per zones força obagues, on, en algun tram, hem de baixar de la bici perquè trobem roca molt humida, i després per la pista principal que porta a Can Coll.
Aturada a Can Coll per agafar forces i continuem per la pista que surt per l'altra banda de la carretera d'Horta cap a Can Codonyers, després d'uns trams de pista ampla, força trenca cames, amb pujades i baixades, ens desviem cap a l'esquerra per una pista i sortim darrere del Patronat Flor de Maig. A partir d'aquí, seguim a la dreta i ja tot serà pista fàcil que ens portarà a Can Borrell (on trobem força gent, caminaires, excursionistes i clients del restaurant). Continuem fins a l'ermita de Sant Medir i una mica més endavant iniciem una exigent pujada que ens durà fins al Passeig de les Aigües. Un cop arribats al passeig l'agafem a l'esquerra per tornar cap a casa passant pel Portell de Valldaura fins al Coll de la Ventosa. Baixem per Sant Llàtzer i un cop Karl Marx ens acomiadem i fins a una altra.
Ruta molt divertida i amb una mica de tot, pujades, baixades, pista fàcil i trams una mica més complicats, amb un desnivell acumulat de més de 1000 metres. La ruta és assequible per fer-la amb e-bike, però per seguir-la amb bicicleta "normal" ja cal una mica de preparació. Els trams de pista són fàcils i aptes per a tothom. Altres trams es poden fer bé amb BTT i amb un nivell baix-mig, però no són aptes per biciclistes a qui no els hi agradin les baixades amb desnivell, arrels i sots. Tot i així, la majoria de trams complicats ens poden esquivar baixant per la pista principal. També hi ha algun tram que en dies després de pluges hi podem trobar força fang.