Bazas - Lac de Castagnet

58 minutes
September 26, 2021
September 2021

near Bazas, Nouvelle-Aquitaine (France)

Etappe 296 van mijn pelgrimage naar Santiago de Compostela. Voor details zie mijn blog retoursantiago.blogspot.com

Les Landes is vlak en de fietspaden zijn mooi geasfalteerd. Als er al geklommen moet worden, dan is dat niet meer dan vals plat, omdat grote stukken over oude spoorlijnen zijn aangelegd. Dus vandaag de fiets uitgevouwen en van de camperplek heen en weer gefietst naar de Lidl in Bazas.

Deze pelgrim is van een wandelaar veranderd in een ebiker. Hopelijk word ik in Santiago bij de aflaatafrekening daarvoor niet te zwaar gestraft. Nu heb ik wat speling, omdat ik het hele stuk tweemaal heb afgelegd, wat wel twee volle aflaten waard is. Bovendien blijft er nu genoeg puf en tijd over om vogels te fotograferen. De best of both worlds, gewoon reizen en pelgrimeren.

Voorlopig is het dus fietsen geblazen, eerst richting Mios en van daar verder over de velodyssee naar Hendaye aan de grens met Spanje.