Photo ofBanyoles - Pujarnol - Biert - Sant Martí de la Mota - Palol de Rebardit - Volta Estany de Banyoles Photo ofBanyoles - Pujarnol - Biert - Sant Martí de la Mota - Palol de Rebardit - Volta Estany de Banyoles Photo ofBanyoles - Pujarnol - Biert - Sant Martí de la Mota - Palol de Rebardit - Volta Estany de Banyoles

April 4, 2021
April 2021

near Banyoles, Catalunya (España)

Aprofitant que per aquestes dates de Setmana Santa ens han obert el confinament de l'espai comarcal, i avui provarem unes ebike de lloguer, hem escollit fer una ruta amb una mica de desnivell entre el Pla de l'Estany i El Gironès.
Hem començat la ruta pels entorns de la Font Pudosa de Banyoles i per evitar un trosset de transit de vehicles, hem agafat una carretera paral·lela a la principal de Rocacorba que ens hi portarà poc després de 2km.
Seguim pujant per aquesta carretera i després de 3 km, abans de creuar la riera El Matamors, agafem una pista amb força pendent i boscos frondosos que ens porta fins a Can Gelada. Una mica més endavant de Can Gelada, ens trobem un trencant i agafem el camí de la dreta, que continua pujant fins al collet de Can Gelada.
A partir d'aquí, els pendents de la pista comencen a ser considerables, i estan arranjats amb matxaca de runa, cosa que fa el terreny inestable, i que si no ets molt experimentat, que la baixada sigui un pel tensa.
Sense deixar aquesta pista, des del collet de Can Gelada, després d'uns 2,5 km. ens trobem l'església de Sant Martí de Biert que va ser consagrada el 1116, en substitució d'una església anterior que havia estat construïda en temps del bisbe Ot de Girona (885-1010) i s'havia enderrocat. L'any 1698 Biert consta com a lloc reial.
Després d'un bon àpat, continuem la ruta direcció a Adri, on pel mig ens trobem la font d'en Parregueres, malauradament com darrerament totes les fons, l'aigua no és potable.
Un cop arribats a Adri, agafem el camí del Molí de Can Bosc, que té una parada activista al·lucinant, !!! Bravo !!!, travessem el Torrent de Gàrrep que ens porta a un camí una mica rocós i accidentat, fantàstic pels que són experimentats, però per a nosaltres com a principiants, alguns trossos els hem fet a peu, el tros es fa be i és curtet fins arribar a Can n'Heras, un mas mil·lenari, pel descans i bona harmonia i amics dels ciclistes.
Tot seguit ens dirigim al veïnatge dels Refugis de la Mota, per arribar fins a l'església de Sant Martí de la Mota, que és el nucli més apartat de on ens dirigim, a Palol de Revardit on donarem la volta per l'entorn del Castell, que va ser construït en un petit puig per controlar tot el Pla de la Banyeta.
I a partir d'aquí, podem dir que el camí ja és de tornada tot passant per Camós, i per acabar la jornada, fent la volta a l'encantador i relaxant estany de Banyoles.