Banyoles, esglèsies i poblets

October 30, 2022
October 2022

near Banyoles, Catalunya (España)

Ruta pel Plà de l’ Estany.
Sortim del parc de la Draga de Banyoles, resseguim el carril bici que transcorre arran de l’ estany i el deixem a l’ altura del camp de futbol en que una pollancreda ens deixa al balneari abandonat de la Font Pudosa, continuem i en un moment som a Sant Romà de Miànigues, visitem l’ església i seguim, a mig camí ens desviem per entrar a Can Campolier en que un noi ben trempat ens explica que regenta un negoci de rutes amb bicicleta, Rocacorba Cycling i ens deixa fer unes fotos de la masia, una bonica i gran construcció que val la pena veure.
Continuem ruta fins a l’ ermita de Santa Magdalena de Noves, seguim entre mig de camps i abans d’ arribar a Camós en desviem per visitar l’ Hotel Rural de La Sala de Camós i l’ església que l’ acompanya, una construcció i un entorn tan fantàstic que una colla de persones de Camós hi organitzen per tots sants un recorregut teatralitzat i molt ben ambientat que promet una bona experiència, ens ho apuntem per participar-hi en properes edicions.
Desfem el camí, pugem fins a Camós i continuem fins a Corts, foto a l’ església i seguim fins a Borgonyà, abans de continuar ens arribem a l’ Hotel Mil Estrelles per veure una masia del segle X transformada en hotel amb uns apartaments bombolla que prometen una estada de fantasia, demanem informació i ens ho guardem a la llista.
Unes padalades mes en mig de camps per arribar a Pujals del Cavallers, un petit nucli però encantador, seguim, baixem una mica i ens tornem a enfilar per arribar a Pujals del Pagesos, quatre cases i una església de tal manera situada que les vistes des d’ aquí son fantàstiques, una gran extensió de camps als nostres peus amb petites ondulacions del terreny que fan gaudir de la vista.
Sortim per la carretera asfaltada, una carretera de doble carril en que a penes hi hem trobat transit però que en qualsevol cas s’ hi ha d’ anar amb compte. La deixem i ens desviem a la dreta per agafar una pista que ens porta a la carretera de Fontcoberta, poc transitada però no deixa de ser carretera, aquí a Fontcoberta deixem la carretera enfilem cap a Banyoles per pistes i camins fins a Mas Usall a on trobem un carril bici que en paral·lel a la carretera ens porta directament al parc de la Draga.
El tram de Fontcoberta fins a Mas Usall no l’ hem fet, he modificat el trac per passar per aquí per escurçar una mica i estalviar carretera, però no hi hauria d’ haver cap problema per fer-lo.
Es una ruta que hem fet a la tardor amb un dia fantàstic però que per la primavera la tornaré a fer, la immensitat de camps que hem vist, en el seu moment d’ esplendor, segur que seran de postal. El paisatge junt amb els petits nuclis i les seves esglésies i cases fortificades han fet d’ aquesta ruta, 100 % ciclabe,una de les que mes m’ han agradat