Photo ofBanyoles - Besalú per Juïnyà - Maià de Montcal - Santa Magdalena - Crespià - Esponellà - Melianta - Banyoles Photo ofBanyoles - Besalú per Juïnyà - Maià de Montcal - Santa Magdalena - Crespià - Esponellà - Melianta - Banyoles Photo ofBanyoles - Besalú per Juïnyà - Maià de Montcal - Santa Magdalena - Crespià - Esponellà - Melianta - Banyoles

May 2, 2023
May 2023

near Banyoles, Catalunya (España)

Ruta circular molt maca, aproximadament 2/3 per pistes de terra, 1/3 per asfalt. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Sortida des dels aparcaments del pavelló poliesportiu de la Draga de Banyoles un matí assolellat de començaments de maig, després de les pluges de fa un parell de dies, seguint el carril bici pavimentat en direcció nord fins que s'acaba el llac. Llavors es pren la carretera asfaltada que porta a Serinyà i Besalú durant un quilòmetre, per trencar a l'esquerra a la carretera de Merlant. Aviat s'acaba l'asfalt. Es va en direcció al Pla de l'Arboçar. Just abans d'arribar-hi hi ha un parell de basses que ocupen tot el camí.

Es travessa el Pla, amb uns camps verds agraïts per les darreres pluges, per la pista que passa pel mig, amb herba molt alta i molla de rosada. Passat el trencant que porta a la masia l'Arboçar s'agafa la pista que puja a Sant Miquel Sesvinyes, antiga ermita romànica restaurada amb campanar d'espadanya. Molt bonica.

Passada l'ermita es segueix el camí de Serinyà a Sant Miquel de Campmajor, que es deixa poc després de Can Prim per baixar seguint la riera de Rodeja, i fins i tot fent uns 150 metres per dins el llit de la riera, que porta aigua però és de bon passar-hi.

S'arriba a les ribes del riu Ser, un indret molt bonic, i se segueix fins travessar-lo pel passallís. Es passa per les ruïnes de Can Vilar, pel cantó de Can Baió i la Bruguera, pel pla de Juïnyà-Sant Ferriol i es baixa fins Besalú.

A Besalú es travessa el poble pel pont medieval, ple de turistes, per anar a passar per damunt l'autovia d'Olot i anant a buscar la carretera de Beuda.

Just quan s'acaba el camp de vol de Beuda es pren la pista de terra que el ressegueix i que porta fins Maià de Montcal. Es travessa el poble, seguint la pista asfaltada que porta fins Santa Magdalena de Maià, el sostre de la ruta, on malgrat la seva alçada molt modesta (330 m.) hi ha una molt bona vista des del Montgrí fins el Pirineu. El dia és clar, s'hi veu molt bé la badia de Roses. I l'antic priorat, restaurat als anys 80, té una façana molt curiosa, coronada amb un campanar d'espadanya del qual només se'n conserva la base.

Es desfà el camí uns 300 metres per prendre la pista de terra a la dreta que porta, al cap de tres quilòmetres, a travessar la carretera de Besalú i Figueres i la seva variant (ha calgut passar la bici per damunt la tanca). La pista neix just a l'altre cantó de carretera pel lloc on arriba el corriol.

La pista porta a Crespià. Just abans d'entrar al poble es pren la pista a la dreta que porta a Esponellà. Es passa pel pont del Fluvià, es travessa el poble i se segueix fins el Pla de Martís per la pista de terra paral·lela a la carretera asfaltada. A la creu de terme es pren la pista de terra que porta a Melianta, entre un paisatge molt obert entre camps ben verds, amb el Prepirineu i el Pirineu al fons, i una pista molt planera en un estat excel·lent.

I de Melianta a Banyoles. Ha estat una matí molt entretingut, per paratges molt bonics entre el Pla de l'Estany i la Garrotxa.

PictographPanorama Altitude 583 ft

PictographPanorama Altitude 738 ft

• Photo of Jordina
    Jordina May 30, 2023

Hola! Vam fer aquesta ruta a l abril i ens va agradar molt. Ara l hem de tornar a fer el 2 de juny però tenim por que després St Miquel Sesvinyes hi hagi un punt amb molt fang i estigui impracticable.

Tu la vas fer a principis de maig. Et recordes si vas trobar molt fang després de les pluges?

Si ets de la zona potser ho sabràs.

Gràcies!!!!

• Photo of El Verd
    El Verd May 30, 2023

Bones,
    Després de St Miquel no recordo que hi hagués massa fang. Sí algunes basses, sense haver d'entrar dins. El passallís del Ser sí que portava un parell de dits d'aigua en algun tros. I abans del passallís, el tros que vaig fer per la riera de Rodeja també tenia aigua, però no fang.
    El tros més complicat van ser les dues basses que hi ha abans de travessar els camps de l'Arboçar, perquè ocupaven tota la pista i em va caldre entrar-hi dins per passar-les.
    Que la gaudiu si la torneu a fer. Si no ha plogut per la zona segurament estarà millor que quan la vaig fer jo.