Banyoles - Esponellà - Beslú - Can Illa - Banyoles

February 18, 2023
February 2023

near Banyoles, Catalunya (España)

Ruta circular de 44 Km amb 656 de desnivell, ciclable el 100% i sense cap dificultat tècnica.
Sortim de Banyoles per la via verda (Nord) cap a Usall, el Pla de Martís, el Clot d’Espolla i Centenys i Esponella.
Pel camí parem al Castell d’Esponellà, amb bones vistes sobre la vall del Fluvià.
D’Esponellà a Crespià per carretera (no hi ha altre possibilitat).
De Crespià sortim, de davant de l’església de Santa Eulàlia, direcció W, cap a Sant Bertomeu del Portell i Sant Miquel de Roca, penjat sobre el Fluvià (s’hi passa molt a la vora; visitable i molt interessant, però cal deixar la bici a Sant Bertomeu i caminar un centenar de metres).
Seguim direcció W, per la banda esquerra del riu, cap a Dosquers per passar la C-66 per sota d’un pont al seu Km 57, cap a la Paperera La Confiança i seguir per la marge esquerra del Fluvià fins passar una passera molt vella i en bastant mal estat però tota ciclable.
Hem passat a la marge dreta del Fluvià i arribem a la zona d’aparcament d’entrada al pont de Besalú. Possibilitat de parada-cafè.
Per tornar de Besalú a Banyoles hi ha vàries possibilitats. Aquest dia (17Feb23) vàrem seguir la pista que ens porta cap al Barri de Juïnyà i Can Costa per seguir en baixada girant a l’esquerra desprès d’unes granges i travessar el Junyell (pràcticament sempre sec).
Seguir en pujada cap al veïnat de Baió, deixant la Bruguera a la nostra esquerra i baixant (fent alguna volta i revolta) per la zona dels boscos de Can Illa, travessar els camps de Can Illa i sortir a la pista de Can Illa a Serinyà. Seguir-la direcció Serinyà (E) i anar a pujar per la pista que ens durà a Sant Miquel Sesvinyes. Pujada un xic dura, però curta.
Des de Sant Miquel Sesvinyes tornem cap a Banyoles per la pista de Caselles Davall i, aquest dia, la carretera C-150a fins al carril bici de l’Estany, La Draga i la vila Olímpica.