Bages en BTT - 5. Altiplans del Moianès. Moià-Marfà-Collsuspina-Moià

Photo ofBages en BTT - 5. Altiplans del Moianès. Moià-Marfà-Collsuspina-Moià Photo ofBages en BTT - 5. Altiplans del Moianès. Moià-Marfà-Collsuspina-Moià Photo ofBages en BTT - 5. Altiplans del Moianès. Moià-Marfà-Collsuspina-Moià

March 13, 2021
March 2021

near Castellterçol, Catalunya (España)

Aquesta ruta segueix l’itinerari num. 5, Altiplans del Moianès, del llibre el Bages en Btt.

La ruta que surt de Moià ens porta pel camí Ral de Manresa que deixem per pujar cap a Montbrú i per pla i baixada cap a Serramitja on per un camí pedregós i malmès al inici baixem fins deixar el GR 177 que seguíem des de Moià, tombem a l’esquerra i baixem a trobar la pista que ressegueix la Golarda al voltar la Datzira.

Seguim baixant fins a la Mare de Deu de la Tosca, el moli enrunat de Marfà i travessem la Golarda descalços, amb una aigua freda que et fa saltar les llàgrimes, pugem fort cap al Mas de Marfà i continuem amunt remuntant el serrat dels Llamps a trobar el camí de Marfà a Castellterçol, que passa pel Saiolic, per sota el Gironès i arriba a la carretera de Moià a Castellterçol que seguim una mica cap a la dreta per travessar-la i anar al Molí de l’Oller.

Seguim la marxa creuant d’entrada el torrent de la Fàbrega i per uns prats verds comencem a pujar sense parar, en pendent suau cap al Verdaguer, la Casa Nova del Verdaguer uns deu quilometres fins arribar a Collsuspina que travessem pel mig i també la N-141c per pujar cap a la Creu de Noalard per asfalt.

Deixem l’asfalt i agafem el camí de l’Estany, entre roures sense fulles encara, i passant tres colls que vol dir pujar i baixar, res de l’altre mon però, per això s’anomenen el collet de Voladeres el d’Herbaprima i el de Mas Güell, ara ja baixarem fins a Moià tot seguint el serrat de l’Espeleta, passant pel Riu i entrant pel Molí Nou del Passarell.

ruta de @totof feta per a ebike