Argelaguer, La Miana i les sis ermites

Photo ofArgelaguer, La Miana i les sis ermites Photo ofArgelaguer, La Miana i les sis ermites Photo ofArgelaguer, La Miana i les sis ermites

October 9, 2023
October 2023

near Argelaguer, Catalunya (España)

Argelaguer, La Miana i les sis ermites
Ruta circular feta el dia 07 d’octubre de 2023 amb un total de 37,65 Km i 672 m de desnivell positiu.
Sortim d’ Argelaguer, al costat de l’ermita de Santa Anna i seguim direcció est (cap a Besalú), vora el Fluvià, fins a creuar-lo a la passera del Molí Nou.
Al Km 4,5 del nostre track s’acaba la pau i comencem a pujar, pel camí de Besalú a Sant Ferriol (*) per una pista en bones condicions, amb alguna rampa mes dura, però que no para de pujar fins al Km 7,75 del nostre track (**) que seguim a l’esquerra per anar i tornar de Sant Ferriol (de 173 a 370 msnm en 3,2 Km). Tornem a la pista que seguíem per continuar en ascens fins Km 9,82, en una zona plana amb pinta de collet (465 msnm), sense nom al mapa, a on trobem la pista assenyalada com a camí de Besalú al Puig Cornador i Sant Ferriol; passem per el collet de les Basses de Can Bet i baixem cap al Coll de Bruc fins al Km 12,39 que deixem la pista principal per anar i tornar del Sagrat Cor i seguim cap al Collet de la Serra (Km 13,39 – 417 msnm).
Seguim baixant, sempre per pista bona, amb algun tram emporlanat, i passem relativament a prop de la Urbanització Condal i d’Ossinyà, fins al Km 17,25 (290 msnm) en que, després d’alguna pujada i baixada suaus, trobem l’ermita de Sant Fruitós. Bellíssima.
Tenim la sort de que està oberta (hi celebren una trobada de l’escola de Besalú) i ens inviten a unes tallades de meló i de síndria, que agraïm de cor a la regidora del ajuntament de Sant Ferriol. Aquestes trobades, excepcionals, son les que fan que encara ens agradi més les excursions en bicicleta tot terreny.
Seguim per el camí de Sant Fruitós a la Rajoleria (coincident amb el GR 2 fins al Km 18,46) que va fent pujades i baixades, però de mica en mica es va enfilant. Passem al costat de la masia del Pujolet , al fons de la vall, amb el Junyell o la riera de la Miana a la nostra esquerra, molt a prop.
Seguim, ara ja en franca pujada, fins al Coll de Jou (km 26,2 – 430 msnm) , anem fins a l’ermita de Sant Miquel de la Miana, a on fem una aturada per menjar un mos, beure i descansar un xic.
Immediatament de treure el poc menjar que duem, s’acosten un ruc i dos cavalls molt manyacs, a veure si els en toca algun bocí.
Tornem a Can Jou (ara Km 26,93) i iniciem una baixada ràpida i molt divertida, per pista asfaltada en molt bones condicions (atenció als autos que pugen!). Passem prop de la Rajoleria (Km 28,12) i Can Oliveres (Km 28,59). Seguim baixant pel camí asfaltat de Sant Jaume de Llierca a La Miana, fins al Km 31,24 (283 msnm) que girem a la dreta per fer anada i tornada a l’ermita de Santa Magdalena (Km 31,74 – 358 msnm). Pujada molt dura i desmuntada, de mal pedalar, però amb una vista sobre la vall del Fluvià, sobre Sant Jaume de Llierca, que mereix ben be l’esforç.
Tornem a la pista principal i seguim baixant fins a creuar el Fluvià (Km 33,35 – 211 msnm), passem al costat del nucli de Sant Jaume i seguim per la pista de la marge esquerra del Fluvià, passant prop de la depuradora del Fluvià (Via verda del Fluvià), el Parc Garrell (Km 36,18) fins al pont peatonal del Km 37,49 sobre el rec de Vinyot que ens porta pràcticament al punt d’inic del nostre recorregut.
Valoració:
En conjunt, sortida molt interessant i maca, destacant la zona de Sant Fruitós i de Santa Magdalena (Sant Ferriol i el sagrat Cor ja eren conegudes)
Dificultat moderada (o difícil), segons la condició física del que pedala. Feta amb e-bike, no he arribat a consumir la meitat d’una bateria de 650W, sense massa ganes d’estalviar.
Durant tot el recorregut no hi ha cap lloc a es pugui demanar menjar o beure.

(*) així apareix al mapa IGCC. Tots els topònims utilitzats en la descripció corresponen al mateix criteri.
(**) totes les distàncies i alçades utilitzades en la descripció corresponen als punts del nostre track.