Arbolí 🐗🐗🐗 2023, by JC.

August 6, 2023
August 2023

near Reus, Catalunya (España)

Després de més d'un any torno a Arbolí. Hi anem per defugir la calor de l'agost i pq el lloc s'ho val i molt.

Realment, de calor, a 3/4 de 7 quan he sortit de Reus, poca... Això de sortir de casa en bici ho faig pq entre anar a buscar el cotxe, posar-hi la bici... descarregar-la... també tardo mitja hora. I si agafo les dues bateries, en trail-turbo i apretant una mica, en 43 minuts em planto a les piscines d'Alforja (d'on comença realment aquesta ruta).

De pujada fem el sender de les canteres que també farem de tornada. L'entrada no està massa bé i acabo fent un tram a peu... però paga la pena. Un cop a dalt, comencem a fer sender rere sender pel l'Arbolí. El que hem fet avui és ajuntar dues zones que em va ensenyar el company Jose C. i que mai havi fet en un sol matí. Primer hem fet tota la zona de la Serra de les Deveses, amb excel·lents vistes i senders que sembla que estiguis al Pirineu, amb la cirereta final de la baixada pel Bosc de l'Arrel, que està millor que mai (neta, marcada).

Hem esmorzat bé i bé de preu a l'Hostalet (lent, mai havia vist tanta bici -carretera i ebike fonamentalment- a l'Arbolí) i en acabar hem anat a fer la segona part de la ruta, repetint la pujada per la Pista del Bosc de l'Arrel i un cop a la carretera, tirem cap a Castillejos per a fer un llarg i variat sender (amb rockgarden dur inclòs) cap al Bosc de la Perxa i, des d'allí amunt cap a Gallicant (sender) i cap a buscar la baixada pel camí vell de la Mussara, que no és massa pendent però sí amb punts ben tècnics.

La tornada desfent els senders d'arribada a Arbolí (o si ja en teniu prou, podeu anar per carretera) i cap a Alforja a les dues....

Una opció més canyera hauria estat baixar pel Grau de l'Embut,, però això ja són paraules majors i ja cansats, amb calor.. potser no era el millor moment.

En resum, una ruta a repetir, de ben segur (si bé quedem a l'espera de les novetats que ens ha promés el Jose, gran coneixedor de la zona i que avui no ens ha pogut acompanyar)

PD: SI sortiu d'Alforja, la ruta són uns 48 km 1 1600/1700+
PD 2: Una altra alternativa és arrencar des del Coll d'Alforja i us estalvie una mica de desnivell i km (a mi, particularment, no em diu res baixar el Coll d'Alforja)

Ruta circular des de Reus passant per: