Amposta - Mianes - Vinallop - Mas de Barberans - La Galera

Photo ofAmposta - Mianes - Vinallop - Mas de Barberans - La Galera Photo ofAmposta - Mianes - Vinallop - Mas de Barberans - La Galera Photo ofAmposta - Mianes - Vinallop - Mas de Barberans - La Galera

June 2, 2023
June 2023

near Amposta, Catalunya (España)

Velocitat mitjana en moviment 18,1 km/h
Temps total en moviment 3:29:12

Itinerari tècnicament moderat per tindre molts de trams de terra, deteriorats per la pluja.
Tècnicament, molt difícil, la sendera de pujada al Mirador del Tossal, que no recomano fer-la amb bicicleta.
Sortida des d'Amposta i per camins rurals fins a Vinallop, passant per Mianes. Seguir per vora canal, travessar carretera i pujar pels camins de Colomar, Sant Antoni, Marge nou fins a arribar a la carretera del Mas que travessarem per agafar Camí de Parellades fins a travessar canal Xerta Càlig, Continuar per la Costa de la grava, pel camí de Matamoros, per vora canal, fins a trobar l'inici de pujada al Mas de Barberans, pel camí de Bandejats el qual mos portarà al Barranc de Lloret, sortirem a la carretera del Mas, per a pocs metres agafar a la dreta lo Camí de les Andorres, fins al Mas de Barberans passant per la Basseta de la Cogulla.
Pujada cap al Tossal (no recomano la sendera) per a baixar per l'atre costat al Mas i anar a buscar lo camí dels Ports. Baixem de nou a la carretera del Mas i agafarem desviament a l'esquerra, lo Lligallo Corral de Regino, travessem lo primer punt Barranc de la Galera per anar pel camí de la Galera i Camí de Cantallops fins a La Galera.
Baixada pel camí vell de Masdenverge fins a La Foia. Seguir pel Camí de Freginals i vora carretera, tornada a Amposta.

Final sendera pujada

Inici Sendera pujada

Uns 500 m de pujada. Només a nivell de molt experts. Opino reservada per a pocs privilegiats amb molta força física, amb tècnica nivell expert i amb una bona bicicleta. La resta d'humans, hauran de fer molt tram de pujada, a peu i arrossegant la bicicleta. La major part del tram, són com escales trencades amb total irregularitat, de pedra que cal anar salvant i lo tram final, són troncs que tenien la funció d'escala, però ara l'aigua ho ha desfet tot.

Final sendera curta de baixada.

Inici Sendera curta de baixada

Uns 100 m de sendera estreta, molta pedra solta, molts de clots fets per l'erosió de la pluja i avui amb molta rominguera, com per a deixar-te les cames plenes d'esgarraps.