Alzira-Garrofera-Matamon-Alfarp-Riu Magre-Alzira 5-MAR-2022

Photo ofAlzira-Garrofera-Matamon-Alfarp-Riu Magre-Alzira 5-MAR-2022 Photo ofAlzira-Garrofera-Matamon-Alfarp-Riu Magre-Alzira 5-MAR-2022 Photo ofAlzira-Garrofera-Matamon-Alfarp-Riu Magre-Alzira 5-MAR-2022

March 11, 2022
March 2022

•   4.3 1 review

near Alzira, Valencia (España)

Ruta: Alzira-Garrofera-Matamon-Catadau-Alfarp-Riu Magre-Alzira 05-MARÇ-2022

Tiempo total: 05:26:45
Tiempo en movimiento: 03:23:47
Tiempo parado: 02:02:58

Recorrido: Alzira-Montortal-Garrofera-Mallada de les Cabres-El Pernil-La Parra-Barranc Rambla de la Cova Foradada-Senda Barranc Ample-Catadau-Alfarp-Riu magre-Alzira

La ruta d'hui ens porta fins Alfarp passant per la Garrofera a buscar el Matamon i d'ací a Alfarp. La tornada la realitzem pel riu Magre.
Després de prendre cafè ens dirigim cap a l'estació de tren d'Alzira per creuar-la i agafar el camí cap a Montortal que a través de camins entre tarongers arribem a la zona de La Garrofera i per darrere del camp de tir fins a la canal del Xuquer. Agafem la senda La Mallada De Les Cabres per arribar al camí del Pernil i per aquest a buscar el camí de la Parra que ens porta en constant pujada a la "Casa dels Gats". Ací girarem pel camí que eix a la nostra dreta, vorejant el cim del Matamon en constant baixada pel "Barranc de la Cova Foradada" a buscar el camí del "Pla dels Cirerers". Per darrere de la zona de la Gallinera anem a buscar la senda del "Barranc Ample" que ens condueix fins a la població de Catadau, aquesta la creuem per dirigir-nos a la cooperativa per esmorzar. Després del esmorzar creuem Alfarp per baixar a la llera de riu Magre i seguir-lo fins abandonar-pel camí de "la cadireta" i d'ací a Alzira.

La ruta de hoy nos lleva hasta Alfarp pasando por La Garrofera a buscar el Matamon y de ahí a Alfarp. La vuelta la realizamos por el rio Magro.
Después de tomar café nos dirigimos hacia la estación de tren de Alzira para cruzarla y coger el camino hacia Montortal que a través de caminos entre naranjos llegamos a la zona de La Garrofera y por detrás del campo de tiro hasta la canal del Xuquer. Cogemos la senda La Mallada De Les Cabres para llegar al camino de El Pernil y por este a buscar el camino de La Parra (WP06) que nos lleva en constante subida a la “Casa dels Gats”. Aquí giraremos por el camino que sale a nuestra derecha, bordeando la cima del Matamon en constante bajada por el “Barranc de la Cova Foradada” a buscar el camino del “Pla dels Cirerers”. Por detrás de la zona de la Gallinera vamos en busca de la senda del “Barranc Ample” que nos conduce hasta la población de Catadau, está la cruzamos para dirigirnos a la cooperativa para almorzar (WP10). Después del almuerzo cruzamos Alfarp para bajar al cauce de riu Magre y seguirlo hasta abandonarlo por el camino de “la cadireta” y de ahí a Alzira.

Les descripcions de les rutes son personals, per lo tant son orientatives. La valoració de la dificultat es refereix a la dificultat tècnica com el tipus de terreny, si hi ha que trepar, si esta senyalitzada o no, si es pista, trialera sender fàcil, etc…. Totes les valoracions són molt personals. Esperem que vos agraden i gaudiu tant com les hem gaudit nosaltres. Si algú esta interessat en fer alguna ruta amb nosaltres es pot posar en contacte a través de wikiloc.

01-Senda 1. Camí de la Perola

02-Senda 2

Photo of03-Senda Margallo o epilady. Riera de la Florentina Photo of03-Senda Margallo o epilady. Riera de la Florentina Photo of03-Senda Margallo o epilady. Riera de la Florentina

03-Senda Margallo o epilady. Riera de la Florentina

Photo of04-Senda 4 La Perola. Riera de la Florentina Photo of04-Senda 4 La Perola. Riera de la Florentina Photo of04-Senda 4 La Perola. Riera de la Florentina

04-Senda 4 La Perola. Riera de la Florentina

10-Senda Riu Magre

• Photo of Kellyalvarez
    Kellyalvarez Nov 8, 2022

Preciosa ruta, variada, exigente y sorprendente, la hemos disfrutado muchísimo. Lástima del tramo de Senderito junto al Río Magro, a la altura de Carlet, que se interrumpe porque todavía està obstruido por cañas, pedreras y matojos y te toca salir al Paseo hasta volver a enlazar más adelante. Los tramos con sendas de tu ruta son una pasada para rodar y disfrutarlos. Muchas gracias por compartir. Salud🍷 y Montaña 🏔Un saludo 🙅🏼‍♂️

• Photo of Vicent Máñez
    Vicent Máñez Nov 8, 2022

Gracias. Me alegro mucho que la disfrutarás. El tramo q comentas supongo q habra sido por las últimas lluvias. Esperemos q pronto lo limpien. Saludos y gracias por comentar y valorar.