Photo ofAlforja-Coll Negre-Cartoixans-Escaladei-Camí de la Drecera-Tossal de Paradís- Coll d'Alforja-Alforja Photo ofAlforja-Coll Negre-Cartoixans-Escaladei-Camí de la Drecera-Tossal de Paradís- Coll d'Alforja-Alforja Photo ofAlforja-Coll Negre-Cartoixans-Escaladei-Camí de la Drecera-Tossal de Paradís- Coll d'Alforja-Alforja

October 2, 2022
October 2022

near Alforja, Catalunya (España)

Una de les nostres rutes clàssiques que cada any fem un copo dos, però avui millorada amb alguns canvis.

El primer és que un cop acabada la trialera del Coll d'Alforja de baixada, enlloc de seguir cap al Mas de les Moreres i la carretera, hem fet drecera pel Coll Negre cap al Moli del Pont. Això vol dir una pujada dura... El company Toneflinski m'en parlava sempre però mai la vaig voler fer amb bici muscular. És dreta i el ferm tou. Emb ebike, ja és una altra cosa...

Després de fer el camí dels Cartoixans des de l'ermita de Sant Joan Petit hem arribat a la Morera i hem seguit cap a Escaladei. (en aquest tram m'he fotut una òstia bona i absurda (caiguda lateral en voler parar en aquell camí estret i no recolzar bé el peu) com feia temps que no em passava i ja he anat tocat tot el mati (cop fort a la part baixa de l'esquena, i amb el pes de la motxilla, molestava)..

Abans d'iniciar la bonica baixada cap a la Peitat, hem investigat un sender que porta a la FOnt Pregona. E´s planer però al final hi ha una roca partida amb un pas estret amb escalees on t'has de passar la bici entre dos. No paga massa la pena.

La tornada, després d'un llarg esmorzar a la plaça d'Escaladei (avui el Reobost estava ja "ocupat" per 14 bons companys d'un altre parell de grups d'ebikers) hem fet la tornada clàssica cap a la Morera i l'espectacular Camí de la Drecera cap a Pobooleda. I de Poboleda cap a les Ventes hem fet dos trams motl interessants (nou el primer i per segon cop el segon). Hem retallat pujant pel Camí de Cornudella a Poboleda, un camí vell (sender) en aquest tram inicial des dels Quatre Camins, d'uns 500 m que puja al 10% però de molt bon cicilar, sense pedres. I així hem evitat fer el tomb tradicional per pisat pel Barranc de les Devesses.

I despres, abans d'arribar a la carretra, hem girat a la dreta per anar a vorejar el Tossa de Paradís i per un coll baixar, primer en trialera dreta però curta i després per pista ràpida, a les Ventes. Dues bones innovacions.

En síntesi, una de les millors rutes pel Priorat i una de les nostres preferides, avui millorada amb trams nous i menys asfalt.