Photo ofAlforja-Coll d'Alforja-Camí de la Drecera-Poboleda-el Mur-Trialera de Trossets-Porrera-Simca-Barranc del Llobregat-Alforja Photo ofAlforja-Coll d'Alforja-Camí de la Drecera-Poboleda-el Mur-Trialera de Trossets-Porrera-Simca-Barranc del Llobregat-Alforja Photo ofAlforja-Coll d'Alforja-Camí de la Drecera-Poboleda-el Mur-Trialera de Trossets-Porrera-Simca-Barranc del Llobregat-Alforja

February 6, 2023
February 2023

near Alforja, Catalunya (España)

Aquesta ruta torna a ser mooooolt guapa, com vaig dir de la darrera que vaig penjar (la Serra de Cavalls, però a diferència d'aquella, aquesta sí que entenc que és un ruta ben endurera. Aquí les baixades tenen roca, pedra solta i punts tècnicament més complicats, si bé tenen també la seva part de "flow" i no són, en cap cas, extremes (amb la salvetat, potser, en el nostre context territorial, del Mur cap a Porrera).

Jo tenia força ganes de fer aquesta ruta perquè només havia fet el mur fa potser 5 o 6 anys un cop. Però quan ho vaig proposar al grup de wassap dels dissabtes (on hi a més de 20 companys) fa un parell de mesos, no s'hi va apuntar ningú (per cirucumstàncies diverses). Tanmateix, avui al final ens hem reunit fins a 11 "bttereros" a Alforja per a iniciar ruta a 3/4 de 8 del matí. Feia fred, pel vent, però estàvem sobre zero.... cosa que ha canviat radicalment després de la clàssica primera trialera (en dos trams) del dia (el Coll d'Alforja, portal d'enrada cap a aquesta part del Priorat en inumerables rutes). I tant és així, que passades les Ventes, a tocar del Riu Siurana, els gps han arribat a marcar 5-6 sota zero, abans del Molí del Pont. Els fondos del Priorat són "putes" a l'hivern, ja se sap.

Però a al Morera hi hem arribat amb quasi 10 graus ja i sense gens de fred. La pujada és dura i o pedales fort o toca gastar bateria. De fet no hem arribat al poble pq. el primer tram del Camí de la Drecera és un corriol senzill i els companys no han volgut, majoritàriament, fer el bucle de la tiralera del primer tram del Cami de Cartioxans que es fa quan es baixa del poble en direcció a Sant Blai. Si teniu temps i ganes, les dues opcions són recomanables (potser més la segona). Però nosaltes, com dic, hem tirat avall directament. Els primer tram d'aquesta trailera té parts tècniques molt revirades i al final força roca. El segon té mólt més flow, però amb un punt on no tots passem damunt la bici. La resta es fa molt bé, excepte el final, molt pendent i solt i que avui, estant molt sec, no he pogut completar com el darrer cop sencer damunt la bici.

A Poboleda hem fet un molt bon descobriment avui. Hem fet cap al Casal al mig del poble per esmorzar, en trobar tancat el Cau a la carretera. Tothom que ha volgut ha pogut carregar sense problemes la bateria, les bicis queden a la vista i guardades i l'esmorzar, per producte (entrepans molt bons), preu i el servei han estat excel.lents. Molt recomanable i bike friendly.

La pujada cap al Mur acaba dura ja per pista per a bicis acústiques (o sigui, que pugem en trail ja) i el final és el peatge del dia. L´únic punt on l'ebike penalitza (i més a mi avui que portava la bateria extena...), ja que el sender no és ciclable ni amb turbo (si més no en un bon bocí inicial). Però la penitència paga totalment la pena. El que ve després és espectacular, literalment: les vistes són increibles, molt aèries mentre ciclem per un sender pla i estretet, que ens portarà a una baixada pronunciada, amb licorella. Però amb aquestes bicicletes es baixa molt millor del que recordava del darrer cop. Trec algun peu per assegurar als revolts, però ho faig tot sense baixar de la bicis (hi ha un parell de punts comproesos, perndents i trencats... pràcticament ha tocat el cul a la roda del darrera en un). Un bon "xute" d'adrenalina aquest tram. Ja un cop a la carretera hi ha una altre tram de camí vell, ja més senzillet.

Com anem bé d'hora i la gent va "calenta", decidim remuntar en direcció a Torroja per anar a buxcar la trialera dels Trosssets (o del Mirador de Porrera al Strava). Val al pena aquest bucle, com sempre dic, perquè és una trialera molt nobles d'uns 700 m i que darrerament està molt neta de vegetació i fa de molt bon fer. Llàstima de les escales finals (avui un company que les ha volgut evitar per l'esquerra s'ha fet mal).

Un cop a Porrera, ja només restava tornar a Alforja seguint el mateix traçat que vaig comentar fa unes setmanes: Vall del Cortiella, camí del Simca amunt i un cop al Coll, tirar cap a l'esquerra i un parell de km abans del Coll d'Alfroja trobem el corriol tiraler del Barranc del Llobregat (motl més net que fa un any) i que ens acaba deixant a mitja pujada del camí del Coll i a pocs minuts de la cervesa final a les piscines d'Alforja.

I com les imatges valen més que les paraules, aquí teniu el vídeo de la jornada del company Jalapov: