Alcover-Canteres-Farena-Bartra-3creus-Arlequí-Pinetell-Alcover

Photo ofAlcover-Canteres-Farena-Bartra-3creus-Arlequí-Pinetell-Alcover Photo ofAlcover-Canteres-Farena-Bartra-3creus-Arlequí-Pinetell-Alcover Photo ofAlcover-Canteres-Farena-Bartra-3creus-Arlequí-Pinetell-Alcover

October 12, 2023
October 2023

near Alcover, Catalunya (España)

Ruta circular desde Alcover passant per:
- Ermita del Remei (3.4 km)
- Església de Sant Andreu de Farena (16.8 km)
- La Bartra (20.9 km)
- Abric de la Baridana (23.2 km)
- Clot del Llop (28.1 km)
- Mola d'Estat (29.4 km)
- Mola del Guerxet (31.5 km)
- Coll de la Mola (33.5 km)
- Corral de la Marieta (35.1 km)
- El Pinetell (42.2 km)
- Pont dels Pescadors (44.4 km)
- Mas de Nebot (46.4 km)
- Coll de Gràcia (48.4 km)
- Mas del Geperut (50.8 km)

Extraordinària (i duríssima) ruta que, des d’Alcover visita alguns llocs espectaculars i emblemàtics de la Serra de Prades.
Aquesta ruta, si esteu molt forts, es pot fer també en btt normal, però si teniu Ebike, us aconsello que la feu en Ebike, ja que les pujades són duríssimes i les baixades les fareu amb més seguretat.
Aquesta mateixa ruta també l’he fet sortint de Tarragona, llavors surten uns 100km i uns 2000+ (i calculeu un parell d’hores més).
Sortim d’Alcover i ens dirigim direcció a l’Ermita del Remei per pista fàcil. No us confieu ja que poc després trobarem una de les pujades més dures de la zona (les canteres del Luca). Són vàrios kilòmetres de rampes duríssimes i, en algun tram, les rodes rellisquen inclús en Ebike. S’ha de controlar molt bé la traçada i la força.
Un cop arribem a la carretera TV-7041, fem un parell de kilòmetres direcció a Montral, però no hi arribarem. Agafarem una barreja de pistes, senders i trialeres espectaculars de baixada fins a Farena. Aquesta zona és molt encisadora. Això si, haurem de creuar el Glorieta una mica abans d’arribar a Farena. Si no baixa molta aigua, no és complicat passar-hi sense mullar-se els peus. Si ha plogut, doncs potser no seria la millor opció baixar per aquí si no us voleu mullar els peus, tot i que us perdreu una baixada increïble (coneguda com el sender del bosquet)
A Farena val la pena omplir d’aigua, ja que estarem estona sense possibilitat de trobar fonts.
Després de Farena ens espera la segona pujada dura del dia, la pujada de la Bartra. Molt més fàcil que les canteres, però pica força. Era la pujada més temible de la Vip Extrem, ja que arribaves amb poques forces i a una hora on la calor apretava de debò.
Un cop arribem al Coll de la Mola, ens queda planejar una estona per pista fàcil per passar per la taula dels 4 batlles i fer-se la foto obligada i finalment arribar a la Mola dels 4 termes i 3 creus, on gaudirem d’unes vistes impressionants.
Un cop fetes les fotos obligades a la taula dels 4 batlles i les 3 creus, desfem el camí i arribem fins gairebé Rojals. Allí ens espera la baixada del camí de l’Arlequí. Al principi, aquesta baixada es fa força bé, és molt ràpida i gens complicada, però els 2 últims kilòmetres són molt pedregosos i amb molta pendent. Les suspensions (i els canells) trauran fum.
Fem un petit tram de carretera i agafem a la dreta un sender espectacular fins a Pinetell, on podrem tornar a omplir d’aigua.
Del Pinetell ens queda pujar per pistes i corriols fins al Coll de Gràcia per baixar, com a traca final, pel sender del Mas del Geperut. Corriol fantàstic que ens portarà a una mena d’urbanització (Mas d’en Gassol), on podrem agafar carril bici fins a Alcover. Aneu en compte en aquesta urbanització, ja que hi ha una mena de regatera (on hi ha havia una claveguera, etc.) on han robat les tapes i podríeu punxar la roda.
Calculeu unes 3.30h-4h de pedalada en Ebike i unes 5h en bici tradicional. Ruta super-recomanable (sobretot per a Ebike)

Nivell físic MOLT ALT. Nivell tècnic ALT.

Espero que us agradi i us enciseu de debò