Alcanar-TorretaMontsià-Alcanar

3 hours
November 19, 2022
November 2022

near Alcanar, Catalunya (España)

La sortida en aquest cas és des d'Alcanar però es pot fer des d'altres indrets. El primer tram del recorregut transcorre per camins rurals per tal d'avançar i reservar forces per a la part més dura de la ruta que comença al Mas de Mulet. Un cop aquí, girem al camí que surt de l'esquerra (camí dels Moletons) i tot i que seguim estan a un camí rural, la pendent comença a ser prou a tenir en compte i la reserva d'energia cal dosificar-la. Arribarem així a la cima del camí (cota 454 m.) on trobarem una torre de comunicacions i a partir d'aquí, a uns 100 m. de distància comença la sendera.

El primer tram de la sendera es ciclable fins que s'arriba a un eixaragall (regall, reguera, reguerall, regueró, reguerol, reguerot), a partir d'aquí i fins arribar al replà de la Mola Cima (cota 719 m), hi ha trams molt curts ciclables i altres que no ho son, per la dificultat tècnica i per la forta pendent. En general es d'alta dificultat, tant tècnica com física.
En aquest recorregut passarem en primer lloc per un antic corral (Corral de Tabola, cota 484 m.) i posteriorment per un antic Mas (Mas de Rosalea, cota 576 m.).

En arribar al pla de dalt (replà de la Mola Cima, 719 m.), girarem cap a l'esquerra en busca del vèrtex geodèsic; podrem realitzar-lo amb la bici, tenint en compte que el sòl és ple de roques i pedres que tallen, hem de tenir compte per no fer malbé els pneumàtics. No pararem fins arribar a la Torreta de Montsià (cota 764 m) on trobarem el vèrtex geodèsic.
Des d'aquí, en direcció al mar i girant amb el sentit de les agulles del rellotge, es pot gaudir de les excel·lents vistes del Delta de l'Ebre, la part de la barra del Trabucador i la Punta de la Banya, la Ràpita, les Cases, la costa d'Alcanar, Vinaròs, Benicarló i fins a Peníscola. En dies clars es poden veure les illes Columbretes, i amb bona climatologia fins la Serra de Tramuntana de Mallorca. A la banda posterior trobarem la foia d'Ulldecona i tots el pobles situats a la part nord de la Serra del Montsià.

El descens de retorn, en el primer tram de sendera fins a la torre de comunicacions (cota 454 m.) es de dificultat tècnica considerable, a partir d'allí es un descens amb bona pendent però amb ferm regular i bona amplada.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

La salida en este caso es desde Alcanar pero se puede hacer desde otros lugares. El primer tramo del recorrido transcurre por caminos rurales para avanzar y reservar fuerzas para la parte más dura de la ruta que empieza en el Mas de Mulet. Una vez aquí, giramos hacia el camino que sale de la izquierda (camí dels Moletons) y a pesar de que seguimos estando en un camino rural, la pendiente empieza a ser suficiente para tenerla en cuenta y la reserva de energía hay que dosificarla. Llegaremos así a la cima del camino (cota 454 m.) donde encontraremos una torre de comunicaciones y a partir de aquí, a unos 100 m. de distancia empieza el sendero.

El primer tramo del sendero es ciclable hasta que se llega a un deslizamiento de piedra suelta, a partir de aquí y hasta llegar al rellano de la Mola Cima (cota 719 m), hay tramos muy cortos ciclables y otros que no lo son, por la dificultad técnica y por la fuerte pendiente. En general es de alta dificultad, tanto técnica como física.
En este recorrido pasaremos en primer lugar por un antiguo corral (Corral de Tabola, cota 484 m.) y posteriormente por un antiguo Mas (Mas de Rosalea, cota 576 m.).

Al llegar a la meseta superior (rellano de la Mola Cima, 719 m.), giraremos hacia la izquierda, en busca del vértice geodésico; podremos realizarlo montados en la bici, teniendo en cuenta que el suelo está lleno de rocas y piedras cortantes, tenemos que tener cuidado para no rasgar los neumáticos. No pararemos hasta llegar a la Torreta de Montsià (cota 764 m) donde encontraremos el vértice geodésico.
Desde aquí, en dirección al mar y girando en el sentido de las agujas del reloj, se puede disfrutar de las excelentes vistas del Delta de l'Ebre, la parte de la barra del Trabucador y la Punta de la Banya, la Ràpita, les Cases, la costa de Alcanar, Vinaròs, Benicarló y hasta Peñíscola. En días claros se pueden ver las islas Columbretes, y con buena climatología hasta la Sierra de Tramontana de Mallorca. En la banda posterior encontraremos la foia d'Ulldecona y todos los pueblos situados en la parte norte de la Sierra del Montsià.

El descenso de retorno, en el primer tramo de sendero hasta la torre de comunicaciones (cota 454 m.) es de dificultad técnica considerable, a partir de allí se desciende con buena pendiente pero con firme regular y buena anchura.