Albarca-Punta del Curull-el Vilosell-Transllena-Ulldemolins-Albarca

October 9, 2022
October 2021

•   5 2 Reviews

near Albarca, Catalunya (España)

Aquí deixo una de les meves rutes favorites dels darrers temps, ja que com altres cops he explicat, m'agraden molt la Serra de la Llena i la Vall del Silenci (Ulldemolins).

Aquí podeu trobar una extensa descripció d'aquesta ruta del darrer cop que l'haviem fet:

La torno a penjar perquè li hem fet un afegit que penso la millora: en acabar la trialera (bé, ara ja ben bé no ho és una trialera) del Camí Vell del Vilosell a Vilanova de Prades, hem seguit avall cap al VIlosell fent dos senders molt bonics. El primer porta cap al Crucifici i el segon discorre pel barranc del mateix nom, en un entorn brutal ara a al tardor (arbres de tota la paleta de colors des del groc al vermell) Això ho vaig veure en una ruta del company BRICT i paga la pena fer aquest tomb (merci Carles!).

En realitat no hem pogur fer la ruta així com està penjada (he unit dos tracks) perquè avui ens l'hem jugada amb el temps i al final ha sortit creu: després d'esmorzar, que just arribavem al Coll de l'Abellar, ha començat a ploure. Semblava que era poca cosa i hem decidit serguir endavant. Al primer km de sender hi havia tolls, trams argilosos... alguns companys han dit "quan arribem a la carretera, marxem ja cap als cotxes". Jo els he suggerit que els més fàcil era girar cua cap a VIlanova (jo era l'únic que sabia el que ens quedava per endavant fins la carretera (són 3,2 km seguits de sender-trialera aquest tram) i a més, el tomb per carretera que teniem fins a Albarca per les Crestes i Ulldemolins). Però com són valents, han volgut seguir endavant.

I no ha sortit malamnet del tot. Lògicament la part més tècnica de la baixada del Coll de les Marradetes, entre arrels i roca, estava "impossible" (però un parell de companys l'ha feta prou bé). Latres l'hem feta a peu (queda per un altre dia que estigui sec)

L'important és que ningú ha pres mal, que no hi ha hagut cap avaria i hem acceptat de bon grat "l'aventura" (ja se sap, bicis, fang... som com la canalla) Només alguna petita caiguda sense més conseqüència (poc per com estava el dia, ja que s'ha de dir que tota la pedra relliscava molt -havia plogut, encara que poc, de matinada-. Així, la trialera de la Pissarra tenia punts ben delicats, o la mateixa baixada cap al Vilosell, que en sec és rapídíssima ara, avui on té roca, semblava vidre)

Per tant, no recomano pas aquesta ruta si ha plogut o hi ha perill de pluja. El que passa que amb tot l'estiu llarg de calorada que ha fet, estem "afamats" de ffer rutes guapes terra endins, ens emocionem... i passa el que passa. Avui hem acabat la ruta, com he dit fent carretera des de la Pobla de Cérvoles i, els que ens havien portat en furgoneta, hem seguit avall fins al rentacotxes de Cornudella a treure fang de les bicis.

PD: Poso díficil tècnicament pel tram de baixada cap a la Pobla de Cérvoles, la trialera de la Pissarra (en menor mesura) i potser el tram inicial de la baixada de la punta del Curull (per pendent, però no per díficil. I avui tenia un grip molt bo). La resta és moderat (la baixada del Tormo de la Drecera és pedregosa, però sense revolts tècnics ni grans inclinacions)

• oleguerm Oct 9, 2022

Molt bona ruta Toni! Un plaer com sempre compartir-les amb tu crack!!
    Aquesta ens queda pendent tornar-la a fer junts un dia que no estigui tot tant mullat😉💪

Tot i així s’ha de treure el costat bo de les coses i jo ahir tambe la vaig disfrutar molt, inclús la tornada per carretera també li vaig trobar el seu què😊🤘🎉

• Photo of jocavi1
    jocavi1 Oct 10, 2022

Intentaré no fallar a la propera. Quines ganes l’hi tinc a La Llena!

flonjall Oct 10, 2022

Igualment Oleguer! Un plaer compartir rutes amb un esportista de veritat i crack com tu! Queda pendent per la primavera, sí (la parta de baixada a Ulldemolins que no vam poder fer és molt bonica).

Perfecte Jose! I si t'hi pots escapar tu abans, te la recommano. T'agradarà segur. Potser només té tres traileres tècniques, però són de les que valen la pena. I el paissatge s'ho val tota l'estona. AIxò sí, en sec. Lliço apresa en aquesta zona (argila als trams plans de sender, roca que llisca molt)

pitufu88 Oct 13, 2022

Aquest es el que puc fer amb la rallie?

flonjall Oct 14, 2022

Sí. Tu sí. Ara, tampoc és Tarrés (per entendre'ns)

Hi ha un parell de punts tècnics a alguna trialera (a la de la Pissarra i, sobretot, al coll de les Marradetes, abans de baixar cap a la Pobla de Cérvoles), Però la resta no té una gran dificultat. I en pujada només trobaràs a faltar l'ebike anbans de la delTormo de la Drecera. Però no es camina ni 30 m. I tb hi ha un tram de pujada al Camí vell de Cornudella a Vilanova de Prades (entre Albarca i la Trialera de la Pissarra) que s'ha d'esta fort per a pujar-la. Però es puja.

Sempre que l'he feta han vingut companys amb bici de Rally doble (fins i tot jo, el primer cop que la vaig fer, hi anava)

pitufu88 Oct 14, 2022

Perfecte, anotat!
    Gràcies per les teves super explicacions👍

pitufu88 Apr 3, 2023

Avui estava motivat i he anat a fer aquesta ruta, feia temps que anava radere. Doncs felicitar-te pel track, els enllaços son una mica així aixi pel puja baixa pistero, pero quan arribes a les trialeres son ben parides! M'ha agradat força i l'entorn ben bonic. Repetiré d'aquí un temps amb mes grip, entre la pedra i la sequera era una pista de patinatge 😅

flonjall Apr 10, 2023

EI, crack! Ja entenc el que vols dir.. Si haguessis agafat la darrera versió que vaig fer, ja no vam pujar pels castanyers del Vilosell a Vilanova de Prades (evitant molta pista). Però la carretera és inevitable... I el tram d'Ulldemolins a Albarca també, encara que tb el mva millorar una miqueta..... Sempre es mira d'anar millorant les rutes, fins on és possible.

El proper cop que hi vagi, probaré una altra baixada de 2 km des de dalt de la Llena cap a les Garrigues.