Aiguaviva - Coll de Cal Magí Vidal - Pla de Manlleu - Ermita Sant Miquel

December 10, 2023
December 2023

near El Pla de Manlleu, Catalunya (España)

Ruta curta però amb prou "intensitat". Vam sortir tard d'Aiguaviva perquè l'esmorzar al Celler es va fer molt lent. Els primers kilòmetres amb la baixada pel fondo de fontanilles te alguns trams molt pedregosos que resulten difícils de fer per bikers no massa experimentats.
Quan s'arriba al torrent de Sant Marc la pista esdevé més aasequible, força agradable.
El pas des de la carretera de la Juncosa a la carretera de Vila-rodona, creuent el Montmell es fa per pistes i senders 100% ciclables.
Baixem 2,5 km per la carretera que va a Can Ferrer de la Cogullada, i ens desviem, abans d'arribar-hi, per prendre el bonic torrent del Montmell i en arribar a Les Torres baixem per l'amplia pista paral·lela al torrent de la campanera acabant al Pla de Manlleu.
Pugem ara per la pujada de l'ermita de Sant Miquel i seguim pujant fins arribar al punt més alt de la ruta (627m) i fent tot seguit una ràpida baixada fins Aiguaviva.