Photo ofAiguafreda- Pla de la Calma (baixem i tornem a pujar)-Collformic-El Brull-Serra de l'Arca Photo ofAiguafreda- Pla de la Calma (baixem i tornem a pujar)-Collformic-El Brull-Serra de l'Arca Photo ofAiguafreda- Pla de la Calma (baixem i tornem a pujar)-Collformic-El Brull-Serra de l'Arca

April 30, 2019
April 2019

near Aiguafreda, Catalunya (España)

(28-04-2019) Aiguafreda- Pla de la Calma (baixem i tornem a pujar)-Collformic-El Brull-Serra de l'Arca

**PRESENTACIÓ DE FOTOS ORDENADES D'INICI A FINAL**

Ruta fàcil, ja que tota es per pistes en bon estat, però compte amb el desnivell acumulat.

Sortim des de l'aparcament de l'àrea recreativa de Les Alzines i seguim per la mateixa ctra. que hem arribat, que més endavant es converteix en pista de terra. És la pista de la masia del Bellit, pista en molt bon estat que puja fins al Pla de la Llacuna, on connecta amb la pista del Pla de la Calma i que seguim cap a l'esquerra, direcció Collformic. Seguim aquesta pista, també en molt bon estat, fins al Pla del Cafè, on la deixem i seguim la pista de l'esquerra, és la pista que baixa cap a la masia de la Figuera, al principi no tan bona com les que hem fet fins ara, però perfecta per a les BTT, en arribar al trencant de la masia la Codina (en ruïnes) la pista millora moltissim i continuem baixant fins a la pista de la Riera de l'Avencó, que seguim cap a la dreta.

Seguim aquesta pista fins a trobar la primera pista, que puja cap a la dreta, és la pista de la masia del Clot, en molt bon estat fins a la masia. Després de la masia empitjora una mica, però res greu per a les BTT. Ens desviem una mica per anar fins a l'ermita de Sant Cebrià de la Móra, tornem a la pista i la seguim fins al Pla del 'Bassau, on tornem a connectar amb la pista del Pla de la Calma i que també seguim cap a l'esquerra fins a Collformic, on connectem amb la BV-5301 que seguim cap a l'esquerra, fins a arribar al Brull.

Un cop al Brull deixem la BV-5301 i seguim la pista de l'esquerra, primer de quitrà i després de terra en molt bon estat, que recorre tota la Serra de l'Arca. Quan comencem a baixar, després del dolmen de Can Serra de l'Arca, la pista que hem triat nosaltres empitjora una mica (hi ha diferentes pistes, totes arriben a Aiguafreda) entrem a Aiguafreda pel sector on hi ha el cementiri i el camp de futbol, ​​creuem la població i arribem a la Riera de l'Avencó, on la creuem per una palanca metàl·lica, a tocar del punt de sortida.