Photo ofA Prades pels Motllats i nova baixadeta 'chill' pel Barranc de les Tellarases cap a la Febró Photo ofA Prades pels Motllats i nova baixadeta 'chill' pel Barranc de les Tellarases cap a la Febró Photo ofA Prades pels Motllats i nova baixadeta 'chill' pel Barranc de les Tellarases cap a la Febró

September 9, 2023
September 2023

near Reus, Catalunya (España)

Com que encara fot calor, hem decidit anar a Prades, que no per vist deixar de ser un privilegi tenir-ho a tocar de casa. Pujada típica cap al Coll de la Batalla i allí, en lloc de fer les vinyes com quasi sempre, el Moli ens ensenya una variant que et deixa pujant per sender quasi a dalt de tot del camí que puja de les vinyes. Té un pas d'empènyer bici, però està força bé en conjunt.

Als Motllats fem el "Paris Dakar" i una parell de trialeres curtes abans de la carretera (tot això ho podeu evitar per pista). A Prades hem esmorzat força bé al restaurant del càmping. L'experiència de l'hivern aquí no va ser bona. Però avui ha estat tot el contraió (en canvi, al GR-7 que mai havíem tingut cap problema, ens han dit que una o dues bicis podien carregar, però 4 o 5, no.. I dels 7 que anàvem, 5 companys volien carregar).

Un cop ben esmorzats (exquisit entrepà de truita i ceba feta al moment), tirem cap al Coll del VIcari com dissabte passat (avui, sec, de més bon pujar) i directe amunt cap al Pla de la Guàrdia, per a tornar a baixar la trialera (tb millor avui, seca, per a mi: no deixa de ser un sender amb força pedra solta a trams i una mica de pendent cap al final -aquí un company ha tingut la mala sort de trencar el canvi en trepitjar amb la roda del davant un pedrot i aquest saltar cap enrere just cal al canvi -Sembla que portin un "imà", de vegades.

I després de poder reparar (quasi sempre porto un canvi de recanvi a la motxilla... que jo potser ni sabria canviar, però quan portes al grup al millor mecànic de Reus i part de l'estranger, es bufar i fer ampolles .... ). hem baixat pel Barranc de les Tellerasses, per on havíem pujat dissabte passat. De baixada és "chil", flow...i el paisatge molt relaxant. EL tram de roques que vam pujar a peu, de baixada és un bonic entreteniment. Un camí molt bonic descobert gràcies al company Eladi Sabater.

Com a "investigació" d'avui, he volgut baixar pel Camí Vell de Siurana a la Febró. Val a dir que aquest tram és "enduro del duro" . Ja hi havia passat fa anys, però no ho recordava bé. I sempre penses que amb aquestes bicis d'ara.... I alguna mica més sí que hauré baixat, però hi ha trams tècnics i durs (roca: un company ho ha comprovat). Això us ho podeu estalviar girant a la dreta i seguint el sender, que us portarà al Camí dels Masos i, avall i a l'esquerra, fareu cap a la Febró.

Un cop abeurats a la Febró (ja feia caloret pel tard que era) hem tirat directes per la Serra de la Mussara i hem desfet el camí que havíem fet de pujada per carretera, ara de baixada, fins al Camí del Mas de Vallverdú, on hem girat cap a Mascabrers i la trialera de l'hípica i avall cap a l'Aleixar (en aquest tram el Moli ens ha ensenyat una drecera per un bonic camí fondo que no coneixíem la resta).

I ja està. Un altre molt bon dissabte, una mica diferent (ruta més llarga de l'habitual i pedalada més intensa (he sortit només amb la bateria de 630 W i sense carregador i he hagut de tirar eco en llocs on ja solc anar amb trail... però al final ha sobrat un 12% després de 75 km i 1900+ (em pensava que sortiria menys) . Al loro, que no estamos tan mal!, que deia l'altre.

I el millor del dia, sens dubte, ha estat haver recuperat per a la causa al company Pepe, alias Jalapov, després de tres mesos de baixa per lesió

Aquí podeu veure el seu excel.lent video dl Narranc de les Tellarase i el Cam´vell de Siurana cap a la Febró.

Poso difícil pel Camí de Siurana a la Febró. La resta no ho és, realment.