462 - Tram Túnel Collabós fins Sant Joan de les Abadesses

Photo of462 - Tram Túnel Collabós fins Sant Joan de les Abadesses Photo of462 - Tram Túnel Collabós fins Sant Joan de les Abadesses Photo of462 - Tram Túnel Collabós fins Sant Joan de les Abadesses

37 minutes
November 4, 2023
November 2023

near Sant Pau de Segúries, Catalunya (España)

Sortida curta per anar a “tafanejar” les obres del nou tram de via verda des de sota Sant Ponç d’Aulina, a prop de la boca sud del Túnel de Collabós, i el Pont del Planàs.

Del Pont del Planàs s’han de rodar els 3 qms. fins Sant Joan de les Abadesses per la carretera comarcal GI-521, doncs aquest tram està “en projecte” de fer una pista paral•lela a la carretera per la banda esquerra. (?).

La pujada pel Serrat de la Ferreria fins arribar a Collabós o Pla del Gas com se l’anomena aquí, fa unes llaçades tancades amb protecció de baranes de fusta, però també amb fort desnivell ( el GPS marcava un 26%) de manera que cal haver esmorzat mongetes...

Tant aquest tram com la baixada fins l’enllaç amb la pista que puja de la Girona, es de grava grisa de llast, amb el terra amb xaragalls fons fets per una recent ploguda.

A partir d’aquí la pista es troba més ferma i va paral•lela al torrent del Vedellar, amb el terra de sauló ben afermat i amb trams condicionats amb formigó pels desnivells, amb petita cuneta americana inclosa, fins arribar al pont del Planàs des d’on cal continuar pel quitrà.
--------------------
És part del tram que calia afegir a aquesta, obra pendent des de principis de 2021.
Tram de la Via Verda - Túnel de Collabós - Bianya

Fort desnivell

Talaia de guaita de caça