Photo of30/11/2023 Ripoll - Coll de la Tuta- Collet del Vent - Som de Vidabona- Maiols- Ripoll Photo of30/11/2023 Ripoll - Coll de la Tuta- Collet del Vent - Som de Vidabona- Maiols- Ripoll Photo of30/11/2023 Ripoll - Coll de la Tuta- Collet del Vent - Som de Vidabona- Maiols- Ripoll

November 30, 2023
November 2023

near Ripoll, Catalunya (España)

Sortida combinada d’Ebike i petita caminada des del Collet del Vent fins al Som de Vidabona.
És la cinquena ò sisena vegada que faig aquest tram de pujada a peu des del Collet fins al Som i el primer cop que engalto el camí bo. M’imagino que l’han vingut a netejar i esporgar, perquè ara no té pèrdua.
La pujada de Ripoll fins al coll de la Tuta on hi ha el monòlit d’en Xirinacs, és d’entrada per la ruta del ferro fins arribar a les pistes de tenis i pàdel de l’AER, llavors un tram de carretera i després uns 11 km de pista forestal en molt bon estat. Val la pena fer parada al mirador del Puig de l’àliga, està a uns 20 mt de la pista i es puja per un caminot amb algun graó, la bici millor la deixeu a peu de pista.
Del monòlit d’en Xirinacs, per mi parada obligatòria, fins al Collet del Vent és un sender força ciclable, tot i que tres ò quatre trams jo els faig a peu per precaució.
Al Collet del Vent encara remunto amb la bici la pala que hi ha en direcció al Som, amb motor és de molt bon fer, fins arribar a uns faigs monumentals que hi ha a l’esquerra del cap de munt de la pala, allà on comença el bosc de boix i faig. Allà he deixat la bici i segueixo un camí molt net i ben desbrossat que comença amb una marca de color blau al terra, val a dir que no he vist cap més marca en tot el camí. En poc més de 500 mt caminant, arribem a dalt el Som de Vidabona, unes vistes espectaculars justifiquen en escreix aquesta petita caminada.
A la tornada, just a sota del Collet del Vent agafem una pista que ens porta fins a Maiols. Uns metres abans d’arribar a la casa, m’he desviat uns 150 mt remuntant el torrent, per anar a veure la placa que familiars i amics d’en Marià Morera en pau descansi, han col·locat just a l’indret on el dia 11 de novembre d’enguany va patir una desafortunada caiguda que li va costar la vida. En Marià era el president del club excursionista de Ripoll i en el moment de l’accident estava amb uns col·laboradors del club marcant i netejant camins.
Retornem a la pista de Maiols i ara ja sense cap més parada baixem fins a trobar el Camí Ral que va de Ripoll a Campdevànol, per agafar-lo en direcció a Ripoll.